Genel Bilgi
Kod | ME211 |
Ad | Applied Mathematics For. Mech. Eng. |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel analiz derslerinde öğrenilenlerin bir üst seviyeye, uygulamalara taşınması
Dersin İçeriği
İleri analiz konuları, türev uygulamaları, seriler ve temel diferansiyel denklemlerin analizi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Calculus and Analytic Geometry, S. K. Stein and A. Barcellos, McGraw-Hill. Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, W. E. Boyce and R. C. Diprima, John Wiley and Sons.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Matematik bilgisinin tekrarı |
ÖÇ02 | İleri Analiz kavramlarının uygulanması |
ÖÇ03 | Problem formüle etme yeteneğinin geliştirilmesi |
ÖÇ04 | Fiziksel fenomenlerin matematiksel ifadesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Makine Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Makine Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Makine Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Makine Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Makine Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Makine Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seriler | Temel Cebrik işlemler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yakınsama, Iraksama | Temel Cebrik işlemler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yakınsama Testleri | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Güç Serileri | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Taylor Serileri | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kısmi Türevler | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Vectör Fonksiyonlar | Temel Analiz ve Lineer Cebir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Yön Türevleri | Temel Analiz ve Lineer Cebir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Çizgisel İntegraller | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Alan İntegralleri | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Diferansiyel Denklemlerin tarifi | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Birinci Mertebe Diferansiyel Denklemler | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Birinci Mertebe Diferansiyel Denklemler devamı | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Birinci Mertebe Lineer Diferansiyel Denklemler | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İkinci Mertebe Sabit Katsayılı Diferansiyel Denklemler | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Laplace Transform Metodu | Temel Diferansiyel Denklemler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Laplace Transform Metodu devam | Temel Diferansiyel Denklemler | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |