CMS216 Malzeme Bilgisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMS216
Ad Malzeme Bilgisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİR ERSÜ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Yerel ve küresel bağlamda çevre kirliliğinin önlenmesine yönelik çözüm önerilerinde bulunma yeteniği kazanmak. a. Yerel ve küresel bağlamda çevre kirliliğinin önlenmesi için yapılan çalışmalara örnekler verilir. b. Yerel ve küresel boyutta çevreye zarar veren insan faaliyetlerinin tartışılması sağlanır. c. Çevre kirliliğinin önlenmesinde biyolojinin diğer disiplinler ile nasıl ilişkilendirildiğine örnekler verir.

Dersin İçeriği

Çevre sorunları, ekolojik ayak izi, karbon ayak izi, su ayak izi. Güncel çevre sorunlarının sebeplerini ve olası sonuçlarını değerlendirir. a. Güncel çevre sorunları (biyolojik çeşitliliğin azalması, hava kirliliği, su kirliliği, toprak kirliliği, radyoaktif kirlilik, ses kirliliği, asit yağmurları, küresel iklim değişikliği, erozyon, doğal hayat alanlarının tahribi ve orman yangınları) özetlenerek bu sorunların canlılar üzerindeki olumsuz etkileri belirtilir. b. Çevre sorunları nedeniyle ortaya çıkan hastalıklara vurgu yapılır. Birey olarak çevre sorunlarının ortaya çıkmasındaki rolünü sorgular. c. Ekolojik ayak izi, su ayak izi ve karbon ayak izi ile ilgili uygulamalar yaptırılır. d. Ekolojik ayak izi, su ayak izi ve karbon ayak izini küçültmek için çözüm önerileri geliştirmesi sağlanır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevre Mühendisliği alanında kullanılan yapı ve donanım malzemelerini tanımak
ÖÇ02 Malzemelerin avantaj ve dezavantajlarını seçme, kullanma, uygulama, işletme ve maliyet açısından anlamak
ÖÇ03 Malzemelerin genel özelliklerinin ve tercih kriterlerinin anlaşılması
ÖÇ04 Malzemelerin bakım ve onarımı konusunda bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi  5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi  3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Malzemelerin Özellikleri, Malzemelerin Sınıflandırılması, Standartlar, Malzeme Testi Ders Notları, İlgili Kitaplar ve Yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Mekanik davranış: Gerilme ve Gerinim, Çekme Gerilmesi Altındaki Davranış, Esneklik, Plastisite ve Akış, Süneklik ve Kırılganlık, Gerilme-Gerinim Eğrileri, Orantılı Limit, Elastik Limit, Akma Noktası, Kuvvet Sertleştirme, Nihai Mukavemet Ders Notları, İlgili Kitaplar ve Yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Sertlik, Tokluk ve Esneklik, Viskozite, Sünme, Yorulma Ders Notları, İlgili Kitaplar ve Yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 İnşaat malzemeleri olarak metaller, seramikler, polimerler ve kompozitler Ders Notları, İlgili Kitaplar ve Yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Malzemelerin Fiziksel Özellikleri: Yoğunluk, Özgül Ağırlık, Kompaktlık, Gözeneklilik, Su Emme, Kılcallık (Kapilarite), Geçirgenlik (Permeabilite), Yalıtım Ders Notları, İlgili Kitaplar ve Yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 İnşaat malzemesi olarak beton. Çimentolar, çeşitleri, özellikleri. Agregalar, türler, özellikler. Su ve katkılar Ders Notları, İlgili Kitaplar ve Yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Beton karışımları reçeteleri. Taze betonun özellikleri. Karıştırma, taşıma, yerleştirme, sıkıştırma ve bitirme. Kürlenme ve sertleşme Ders Notları, İlgili Kitaplar ve Yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ders Notları, İlgili Kitaplar ve Yayınlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sertleşmiş betonun dayanımı ve diğer özellikleri. Betonarme. Betonun dayanıklılığı ve bozulması Ders Notları, İlgili Kitaplar ve Yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Bitümlü malzemeler ve asfaltlı beton Ders Notları, İlgili Kitaplar ve Yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Dayanıklılık: Oksidasyon (yanıcılık ve foto-bozunma), korozyon (asitler, alkaliler, su ve organik çözücüler) Ders Notları, İlgili Kitaplar ve Yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Korozyon mekanizması, korozyonla mücadele, bozulma Ders Notları, İlgili Kitaplar ve Yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Malzemeler, süreçler ve çevre (Malzeme tüketimi ve tüketimdeki artış, malzeme yaşam döngüsü ve değerlendirme kriterleri, tanımlar ve ölçüm: somutlaştırılmış enerji, proses enerjisi ve geri dönüşüm enerjisi, somutlaştırılmış enerji için çizelgeler, tasarım: eko-tasarım için malzeme seçimi, malzemeler ve sürdürülebilirlik) Ders Notları, İlgili Kitaplar ve Yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Çevre Mühendisliği Uygulamaları için Malzeme Seçimi-I Ders Notları, İlgili Kitaplar ve Yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Çevre Mühendisliği Uygulamaları için Malzeme Seçimi-II Ders Notları, İlgili Kitaplar ve Yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notları, İlgili Kitaplar ve Yayınlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notları, İlgili Kitaplar ve Yayınlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 71
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,84
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.06.2024 02:23