Genel Bilgi
Kod | JS440 |
Ad | Endüstriyel Hammaddeler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Endüstriyel hammaddelerin jeolojik, mineralojik özelliklerinin tanıtılması, Endüstride kullanım yerlerinin ve özelliklerinin bilinmesi, Türkiyedeki endüstriyel hammadde yataklarının bilinmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Tanım, Sınıflandırılması, Endüstriyel Hammaddelerin Oluşumu, Aranması, Endüstriyel hammaddelerin kullanım yerleri, özellikleri ve Türkiye ve dünyadaki konumları
Dersin Ön Koşulu
ÖnKoşul yoktur
Kaynaklar
Endüstriyel Hammaddeler Prof. Dr Sedat TEMUR
Notlar
Endüstriyel Hammaddeler ve Mineraller Mustafa Kuşcu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kullanıldığı alanlardaki istenilen özellikleri öğrenir |
ÖÇ02 | Endüstriyel hammaddeleri tanır. |
ÖÇ03 | Kil ve türlerini bilir. |
ÖÇ04 | Endüstriyel hammaddelerin ülkemizdeki konumlarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanım, Sınıflandırılması, Endüstriyel Hammaddelerin Oluşumu, Aranması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
2 | Alunit, ; Asbest, Asfaltlı kum, Aşındırıcılar, Baritin oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiye ve Dünyadaki durumları, rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bazalt ve diyabaz, bentonit, berilyum, bitimlü şeyl , Bor minerallerinin oluşumu, Fosfat mineralleri, Kullanım alanları,Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Diyatomit, elmas, Evaporitler, Feldispat, Fluorit oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Grafit, Granat, Granit , Jips ve Anhidrit oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Karbondiyoksit, Kaya Tuzu oluşumu, Kil mineralleri mineralleri, Tuğla ve kiremit toprakları oluşumu Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kireçtaşı ve dolomit, Kömür, Kristal kalsit, Kristal kuvars, Kriyolit oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kil mineralleri, sınıflandırılması, tuğla-kiremit toprak oluşumu, kullanım alanları, Türkiye'de rezervlerin bulunduğu yerler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kum-çakıl , Kumtaşları ve kuvarsit oluşumu, , Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kükürt, Disten, sillimanit, Liytum Mineralleri ,Lösit, Magnezit oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Marn, mermer oluşumu, Mika mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Nadir toprak elementleri, Nefelin, Olivin, Perlit, Pirit, Pomza oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Potas tuzları, Profillit, Sepiyolit, Sleyt, Soda, Sodyum Sülfat oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sölestin, Süs taşları, Şeyl, Talk, Tras, Tüfler, Vollastonit Zeolit oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 2 | 16 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |