Genel Bilgi
Kod | CEN313 |
Ad | Scripting Languages |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KARTAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KARTAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilere python programlama dili ile yazılım geliştirebilmeyi öğretmek için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrencilere python programlamanın temelleri anlatılacak ve örnek uygulamalar geliştirilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Head First Python, 2nd Edition by Paul Barry
Notlar
Python Cookbook, 3rd Edition by David Beazley, Brian K. Jones
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Python programlama dili hakkında temel bir bilgiye sahip olur. |
ÖÇ02 | Öğrenciler kendi Python betiklerini nasıl yazacağını öğrenir. |
ÖÇ03 | Python ile Nesneye Yönelik Programlama (OOP) becerileri kazanır. |
ÖÇ04 | Python ile görevlerin otomatikleştirilmesi ve verilerin işlenmesi konusunda pratik deneyim kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Python'un Temelleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Program Akışı Kontrolü | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Soyutlamalar ve Fonksiyonlar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Dosyadan veri okuma ve yazma | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Lists, Ranges ve Tuples Veri Yapıları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Sözlükler ve Kümeler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Test, Hata Ayıklama, İstisnalar, | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Python'da Nesneye Yönelik Programlama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Python Sınıfları ve Kalıtım | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Program Verimliliğini Anlamak | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Arama ve Sıralama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Python Standart Kütüphanesi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Üçüncü Parti Araçlar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Gelişmiş Konular | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,16 | ||
AKTS | 5 AKTS |