Genel Bilgi
Kod | CEN439 |
Ad | Network Routing and Switching |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATİH ABUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, ağ yönlendirme ve anahtarlama protokollerini detaylı olarak tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Concepts of network switching, Hardware architecture of routers and switches, Virtual local area networks, Inter-VLAN routing and switching, High availability in local area networks, STP protocol, Dynamic internal routing, RIP protocol, OSPF protocol, IPv4 address depletion, IPv6, VLSM, Network address translation, Introduction to BGP routing
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1. Network Management: Principles and Practice; by Mani Subramanian; Addison Wesley; 2000; ISBN 0-201-35742-9
Notlar
2. Russell Bradford, “The Art of Computer Networking”, Pearson Prentice Hall, 2007 3. Andrew S. Tanenbaum. Computer Networks, 5th edition, Pearson, ISBN: 978-0132126953
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yerel alan ağlarının tasarım zorluklarını ve yapısını tanımlayabilme yeteneği |
ÖÇ02 | Sanal yerel alan ağlarını uygulama ve VLAN ara bağlantı yöntemlerini karşılaştırma yeteneği |
ÖÇ03 | STP protokolü ile LAN yedekliliğini analiz etme yeteneği |
ÖÇ04 | Dinamik yönlendirme protokollerini uygulama, test etme ve karşılaştırma yeteneği |
ÖÇ05 | Dahili ve harici yönlendirmeyi karşılaştırma yeteneği |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | LAN anahtarlamaya giriş | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Ağlarda anahtarlama ve yedeklilik | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | STP protokolünün konseptleri | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
4 | VLAN Konzeptleri | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
5 | VLAN arası yönlendirme ve anahtarlama | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
6 | IPv4 and subnetting | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Variable Length Subnetting Mask | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Internet Protokolü Versiyon 6 (IPv6 ) | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | RIP yönlendirme protokolü | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
11 | NAT ve CIDR | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | OSPF yönlendirme protokolü | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | İç ve dış yönlendirme | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
14 | BGP yönlendirmesine giriş | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Çoklu Protokol Etiket Anahtarlama (MPLS) | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |