Genel Bilgi
Kod | JS115 |
Ad | Jeoloji Mühendisliğine Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HASAN ÇETİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Jeoloji Mühendisliğine Giriş dersi, bölüme yeni başlayan öğrencilere mesleği, çalışma alanlarını, bölümü ve sekiz dönem boyunca alacakları dersleri tanıtan yönlendirici bir derstir.
Dersin İçeriği
Üniversitede yaşam ve genel bilgiler, Üniversitenin ve alt birimlerin tanıtımı ve idari yapısı, Üniversite Eğitimi ve öğretimi ile ilgili yönetmelikler, Üniversite Öğrenci disiplin yönetmeliği ve mevzuat, Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliğinin Tanımı; Yer Bilimi ve Jeoloji Mühendisliğinin Tarihçesi; Jeoloji Mühendisliğinin İşlevleri ve İlgi Alanları; Jeoloji Mühendisliği Eğitiminin Temelleri ve Bölümün Yapısı; Diğer Mühendislik Dallarıyla İlişkileri; Jeoloji Mühendisliğinin Günümüz Toplumundaki Yeri ve Gelecekteki Konumu, Jeoloji Mühendisi Nasıl Olunur ve İyi Bir Jeoloji Mühendisi Nasıl Olmalıdır? Jeoloji Mühendislerinin Çalışma Alanları.
Dersin Ön Koşulu
Koşulsuz
Kaynaklar
Üniversitemizin lisans ve ön lisans yönetmelikleri ile ilgili üniversitemizin web sayfasındaki bilgiler. Üniversitemiz ile ilgili genel bilgilerin sunulması.
Notlar
Bölüm ile bilgilerin kişisel olarak sunulması. Bölüm anabilim dalları ve derslerinin öz olarak aktarılması.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Jeoloji Mühendisliğinin temel konularını kavrar. |
ÖÇ02 | Jeoloji mühendisinin çalışma alanlarını saptar. |
ÖÇ03 | Jeoloji eğitiminin neler olduğunu kavrar. |
ÖÇ04 | Jeolojide meslek etiğini kavrar. |
ÖÇ05 | Çukurova Üniversitesinin lisans-ön lisans yönetmeliklerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Üniversitemizin yönetimsel, eğitim ve sosyal alanlarıyla ilgili genel bilgileri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üniversitede Yaşam ve genel bilgiler. | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Üniversitenin ve alt birimlerin tanıtımı ve idari yapısı. | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Üniversite Eğitimi ve öğretimi ile ilgili yönetmelikler. | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Üniversite Öğrenci disiplin yönetmeliği ve mevzuat. | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Çukurova Üniversitesinde bilgiye ulaşma ve kütüphanenin tanıtımı. | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Jeoloji mühendisliği Bölümünün ayrıntılı tanıtımı. | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Jeoloji mühendisliği bölümünde okutulan derslerin genel içerikleri | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ç.Ü. Jeoloji Mühendisliği Bölümü Anabilim Dalları ve özelliklerinin tanıtımı. | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Jeoloji mühendisi çalıştıran devlet ve özel kurumların tanıtımı. | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Akademik konularla ilgili bilgilendirme. | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Üniversitede akademik aşamalarının tanıtılması. | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sürekli kaliteli eğitimin koşulları. | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Misafir konuşmacı: Kamu kurumu ya da özel sektörden tecrübeli Jeoloji mühendislerinin bilgi ve deneyimlerini paylaşması. | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Öğrencilerin eğitim hayatına hazırlanması. | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 34 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,36 | ||
AKTS | 1 AKTS |