Genel Bilgi
Kod | JS443 |
Ad | Jeolojide Uzaktan Algılama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TOLGA ÇAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TOLGA ÇAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Analog ve dijital uzaktan algılama verilerinin jeolojide kullanım olanaklarına ilişkin bilgi sahibi olmak ve belirli düzeyde uygulayabilmek
Dersin İçeriği
Analog ve dijital uzaktan algılama verilerinin jeolojide kullanım olanaklarına ilişkin bilgi sahibi olmak ve belirli düzeyde uygulayabilmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
UZAKTAN ALGILAMA T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2320
Notlar
COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ VE UZAKTAN ALGILAMA UYGULAMALARI OĞUZ GÜNGÖR İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hava fotoğrafı ve uydu görüntüleri ile jeolojik yorum yeteneğine sahip olur. |
ÖÇ02 | Özgün uygulamalarda uygun uydu görüntülerinin seçimi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Uydu görüntüleri üzerinde değişik yöntemler ile sınıflama işlemlerini yapabilir. |
ÖÇ04 | Uzaktan algılama tekniklerini jeolojik uygulamalar için kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan algılamaya giriş. Uzaktan algılamanın geçmişi ve gelişimi. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Hava fotografları hakkında teknik bilgiler; hava fotoğraflarının tanımı, çeşitleri, film çeşitleri. Aynalı stereoskop ile üç boyutlu görüntü elde etme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Hava fotograflarında uçuş planı ve geometrik bozukluklar. Hava fotoğrafları üzerinde yer yüzü şekillerinin yorumlanması. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hava fotoğrafları ve uydu görüntülerinin teknik özellikleri. Cep stereoskopu ile üç boyutlu görüntü elde etme ve fotoğraf yorumlama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Hava fotografları üzerinde jeolojik yorum ve jeolojik yorum için yararlanılan başlıca özellikler. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Uzaktan algılama teknolojileri ve örnek yazılımın menü ve işlevlerinin kullanımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Uydu görüntülerinde sensör sistemleri, kamera ve tarayıcı sitemler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Elektromanyetik yayım, elektromanyetik tayf ve özellikleri, uzaktan algılamayı engelleyen faktörler, görüntülerin özellikleri ve etkileyen unsurlar. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Uzaktan algılamada kontrolsüz sınıflandırma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Uzaktan algılamada kontrollü sınıflandırma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Band oranlamları ile jeolojik yorum. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | 3 boyutlu görüntü elde eilmesi ve sayısal yükseklik modeli oluşturma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Uydu görüntüleri üzerinde değişim tespiti | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Uzaktan algılama teknikleri ile yapılmış uygulamalara örnekler. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav İçin hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |