JS443 Jeolojide Uzaktan Algılama

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS443
Ad Jeolojide Uzaktan Algılama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TOLGA ÇAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. TOLGA ÇAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Analog ve dijital uzaktan algılama verilerinin jeolojide kullanım olanaklarına ilişkin bilgi sahibi olmak ve belirli düzeyde uygulayabilmek

Dersin İçeriği

Analog ve dijital uzaktan algılama verilerinin jeolojide kullanım olanaklarına ilişkin bilgi sahibi olmak ve belirli düzeyde uygulayabilmek

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

UZAKTAN ALGILAMA T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2320

Notlar

COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ VE UZAKTAN ALGILAMA UYGULAMALARI OĞUZ GÜNGÖR İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hava fotoğrafı ve uydu görüntüleri ile jeolojik yorum yeteneğine sahip olur.
ÖÇ02 Özgün uygulamalarda uygun uydu görüntülerinin seçimi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Uydu görüntüleri üzerinde değişik yöntemler ile sınıflama işlemlerini yapabilir.
ÖÇ04 Uzaktan algılama tekniklerini jeolojik uygulamalar için kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uzaktan algılamaya giriş. Uzaktan algılamanın geçmişi ve gelişimi. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Hava fotografları hakkında teknik bilgiler; hava fotoğraflarının tanımı, çeşitleri, film çeşitleri. Aynalı stereoskop ile üç boyutlu görüntü elde etme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Hava fotograflarında uçuş planı ve geometrik bozukluklar. Hava fotoğrafları üzerinde yer yüzü şekillerinin yorumlanması. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hava fotoğrafları ve uydu görüntülerinin teknik özellikleri. Cep stereoskopu ile üç boyutlu görüntü elde etme ve fotoğraf yorumlama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Hava fotografları üzerinde jeolojik yorum ve jeolojik yorum için yararlanılan başlıca özellikler. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Uzaktan algılama teknolojileri ve örnek yazılımın menü ve işlevlerinin kullanımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Uydu görüntülerinde sensör sistemleri, kamera ve tarayıcı sitemler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Elektromanyetik yayım, elektromanyetik tayf ve özellikleri, uzaktan algılamayı engelleyen faktörler, görüntülerin özellikleri ve etkileyen unsurlar. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Uzaktan algılamada kontrolsüz sınıflandırma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Uzaktan algılamada kontrollü sınıflandırma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Band oranlamları ile jeolojik yorum. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 3 boyutlu görüntü elde eilmesi ve sayısal yükseklik modeli oluşturma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Uydu görüntüleri üzerinde değişim tespiti Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Uzaktan algılama teknikleri ile yapılmış uygulamalara örnekler. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav İçin hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.06.2024 12:50