JS444 Mühendislik Etiği

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS444
Ad Mühendislik Etiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ATİKE NAZİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Yer bilimleri ile ilgili mesleki etik ilkeleri tanımlamak, etik-ahlak-normların günlük yaşam ve mesleki uygulamalarda farklı tarafların hak ve sorumlulukları ile mesleğe ilişkin etik davranış gelişmeleri sağlamak ve karşılaşılabilecek etik dışı davranışlar konusunda bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Etik, mühendis, mühendislik etiği, mühendislik standartları, mühendislerin hakları ve sorumlulukları, mühendislik etik kuralları, Jeoetik, Yerbilimi Meslekleri, Profesyonellik, Mühendislik Etiği Vakaları.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulsuz ders

Kaynaklar

1.GENÇOĞLU, M.T. MÜHENDİSLİKTE ETİK, Fırat Üniversitesi, Müh. Fak. Elektrik-Elektronik Müh. Böl. ELAZIĞ 2.MESLEK ETİĞİ 224TF0001, 2011, Milli Eğitim Bakanlığı, 57s 3.İoanna Kuçuradi, Etik ve Etikler, imo.org.tr, ekutuphane Bilim Etiği El Kitabı, TÜBA yayını 4.Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, TÜBA yayını 5.Teaching geoethics Resources for higher education, GOAL-eBook-v4, Clara VasconcelosSusanne Schneider-VoBSilvia PeppoloniSilvia Peppoloni 6.Defining geoethics, Giuseppe Di CapuaSilvia PeppoloniSilvia Peppoloni Geoethics: ethical, social and cultural implications in geosciences, SILVIA PEPPOLONI, GIUSEPPE DI CAPUA, ANNALS OF GEOPHYSICS, 60, Fast Track 7, 2017

Notlar

Ders sorumlusu sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etik kavramını öğrenir.
ÖÇ02 Mühendislik etiği ve Jeoetik hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Mühendislerin haklarını ve topluma, doğaya ve meslek odasına karşı sorumluluklarını öğrenir.
ÖÇ04 Mesleki Uygulamalarda karşılaşılan durumlarda yasal sınırlılıkları kavrayabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma / Ders planı, Mühendislik Etiği, Giriş, Tanımlar ve Kavramlar Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Etiğin Tarihsel Gelişimi Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Etik Kuramlar ve İlkeler Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Mühendislik Etiği (Ahlaki Konular, Gizlilik ve Global Konular Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Mühendislerin Hakları, Mühendislerin Sorumlulukları ve Meslek Örgütleri Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Jeoetik, Yerbilimlerinde Profesyonellik, Jeoetiğin değerleri, Jeoetik söz Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Etik Kodlar Jeoloji Mühendisliği Mesleki Etik İlkeleri Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Jeoetik ve Jeolojik Miras Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Jeoetik ve Yeraltıkaynakları Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Jeoetik ve Su Yönetimi Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Jeoetik ve Jeoriskler Arazi Gezilerinde Jeoetik Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Mühendislik Uygulamasında Etik Sorunlar Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Mühendislik Etiği Vakaları I Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Mühendislik Etiği Vakaları II Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.06.2024 01:05