Genel Bilgi
Kod | SUF204 |
Ad | Balıkçı Gemileri ve Donanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ERHAN AKAMCA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Balıkçı gemilerinin bölgesel farklılıkları, av araçlarına göre sınıflandırılması, yapısı, donanımı, av operasyonlarında farklı donanımların işlevleri, balıkçı gemilerinin bakım ve onarım aşamaları, balıkçı gemilerinde kullanılan seyir ve av operasyonuna ait elektronik donanım ve çalışma prensipleri, Balıkçı gemilerinin teknik özellikleri, boy- hız ilişkisi, Boy- Beygir gücü ilişkisi, balıkçı gemilerinin temel boyutlarının aktarılması dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği
Balıkçı gemisi tanımı, yapım materyalleri, özellikleri, balıkçı gemilerinde aranan özellikler, temel ölçüler, tonaj ölçüleri, hız, hız-boy, hız-beygir gücü arasındaki bağıntı, trol, çevirme, uzatma, voli avcılığı gemi/tekneleri ve donanım ekipmanları
Dersin Ön Koşulu
3- Hangi av araci kullanildigin açiklaya bilmesi,
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balıkçı gemilerinin tanımlanması ve sınıflandırılmasını kavrayabilme |
ÖÇ02 | Balıkçı gemisinin bölümlerini kavrayabilme |
ÖÇ03 | Balıkçılık av yöntemlerine göre balıkçı gemilerini sınıflayabilme ve av yöntemi ile balıkçı gemisi arasında ilişki kurabilme |
ÖÇ04 | Balıkçı gemilerinde seyir ve balık bulucu donanımını av operasyonları ile ilişkilendirebilme |
ÖÇ05 | Balıkçı gemilerinde av operasyon vinçlerinin çalışma prensini algılayabilme |
ÖÇ06 | Balıkçı gemilerinde temel boyutlar ile makine gücü arasında ilişki kurabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Balıkçı gemisinin tanımı ve Türkiyede balıkçı gemilerinin yapısal analizi | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Balikçi gemisine özel bölüm yapilarin tanimlanmasi | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Balikçi gemilerinde aranilan özelliklerin, tanilanmasi; Hiz, manevra, direnç,seyir mesafesi. | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Balikçi gemilerinde köprü üstü donanimi, balik bulucu cihazlar ve çalisma prensipleri | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Balikçi gemilerinde güverte üstü donanimi; vinçler krenler, matafora tipleri, arma donanimi | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Balikçi gemilerinin tasariminda dikkate alinan temel kriterler | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Balikçi gemlerinde makine, sanziman, saft ve pervane yapilarinin incelenmesi | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Trol balikçi gemileri, Girgir balikçi gemileri | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Balikçi gemilerinde denge, GM hesaplamalari, kararli ve kararsiz gemiler | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ahsap ve sac balikçi gemilerinde bakim ve onarim asamalari | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Balikçi gemilerinin resmi kayit islemleri, plakalandirma ve balikçi gemisi tonilatosu | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Teknik Gezi-1 | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Teknik Gezi-2 | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Proje | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |