Genel Bilgi
Kod | TBS111 |
Ad | Sosyal Sorumluluk Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Muhittin ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Muhittin ÜNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sosyal sorumluluk projelerinin önemini kavrayarak, sosyal sorunların çözümüne yönelik projeler üretebilme. Sosyal ve güncel sorunların farkına varılması.
Dersin İçeriği
Sosyal sorumluluk projelerinin önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama. Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma. Danışman öğretim elemanı koordinatörlüğünde, öğrenciler gruplar halinde projelerini hazırlayarak, gerçekleştirilmektedir. Ders sonunda gerçekleştirilen projeler, sözlü sunum haline getirilerek, Sosyal Sorumluluk Proje Dersi Sunum Etkinliklerinde sunulmaktadır. Ders değerlendirmesi, öğrencilerin projedeki performansları, hazırladıkları rapor ve sözlü sunumlarla yapılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Elvettin Akman, Kenan Ören, H. Bahadır Eser (2015). Social Sorumluluk. Pelikan Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, sosyal sorumluluk projelerine duyarlıdır. |
ÖÇ02 | Öğrenci, güncel sosyal sorumluluk projelerine katılır |
ÖÇ03 | Öğrenci, sorgulayıcı ve çok yönlü düşünme yeterlilik ve alışkanlıkları kazanır. |
ÖÇ04 | Öğrenci, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik projeler üretir. |
ÖÇ05 | Öğrencinin, iletişim becerilerindeki gelişime katkı sağlanır. |
ÖÇ06 | Öğrenci proje aşamalarını öğrenir. |
ÖÇ07 | Öğrenci, ekip çalışmasına aşina olur. |
ÖÇ08 | Öğrenci, sözlü sunum hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Projelerin hazırlanması-1 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Projelerin hazırlanması-2 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Projelerin hazırlanması-3 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Projelerin hazırlanması-4 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Projelerin hazırlanması-5 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Projelerin hazırlanması-6 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Projelerin hazırlanması-7 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
9 | Projelerin hazırlanması-8 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
10 | Projelerin hazırlanması-9 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 | Projelerin hazırlanması-10 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | Projelerin hazırlanması-11 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 | Projelerin hazırlanması-12 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
14 | Projelerin hazırlanması-13 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
15 | Projelerin hazırlanması-14 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |