Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| SU ÜRÜNLERİ AVLAMA VE İŞLEME TEKNOLOJİSİ (DR) | |
| Kod | SAİ516 |
| Ad | Su Ürünleri İşleme Teknolojisinde İleri Mikrobiyolojik Yöntemler |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATİH ÖZOĞUL |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATİH ÖZOĞUL
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünlerindeki spesifik organizmaların ve toksinlerin tespiti için alternatif gelişmiş metotlar (boya-indirgeme testi, elektriksel metotlar vb.) ve hızlı tekniklerin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Su ürünlerindeki mikroorganizmaların tespit edilmesi ve saptanmasında biyokimyasal, moleküler ve immünolojik metotlar (PCR-polimeraz zincir reaksiyonu, ELİSA vb.). Ayrıca su ürünlerindeki spesifik organizmaların ve toksinlerin tespiti için alternatif gelişmiş metotlar (boya-indirgeme testi, elektriksel metotlar vb.) ve hızlı teknikler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu ve internet kaynağı
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Kimyasal, moleküler ve immünolojik yöntemler kullanılarak su ürünlerinde mikroorganizmanın tanımlanması ve mikroorganizmanın belirlenmesi için biyokimyasal testleri uygular. |
| ÖÇ02 | Biyokimyasal, moleküler ve immünolojik metotları (PCR-polimeraz zincir reaksiyonu, ELİSA vb.) tanımlar. |
| ÖÇ03 | Spesifik organizmaların ve toksinlerin tespiti için alternatif gelişmiş metotları (boya-indirgeme testi, elektriksel metotlar vb.) sıralar. |
| ÖÇ04 | Su ürünlerinde mikroorganizma kontrolünde hızlı teknikler hazırlar ve toksin analizi uygular. |
| ÖÇ05 | Su ürünlerindeki mikroorganizmaların tespit edilmesini inceler. |
| ÖÇ06 | Su ürünlerindeki toksinlerin tespit edilmesini inceler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi konularında yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile derinleştirir, geliştirir ve çalışma alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 1 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. Yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanıyla ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanması gereken araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceri kazanır. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni bir düşünce, yöntem veya tasarıyı geliştirebilir veya mevcut bir yöntem veya tasarımı farklı bir alana uygulayabilir. | 1 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün bir konuyu kavrayarak araştırır, uyarlar ve uygular, farklı düşüncelerin, yeni fikirlerin eleştirel analizini yapabilir ve değerlendirebilir. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir fikir, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi alanına uygulayabilir. | 2 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal veya uluslararası bilimsel dergilerde makale yayınlayarak alanındaki bilgilere ve sorunların çözümüne katkıda bulunur. | 3 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir ve bu süreçte yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri başarıyla kullanır. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanındaki konuları uzman kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunabilir ve alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. | 4 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Avlama ve İşleme Teknolojisi alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemelere akademik ve profesyonel bir disiplinle katkıda bulunur. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekler | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Mikroorganizmaların tanımlanması için biyokimyasal testler-1 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
| 2 | Mikroorganizmaların tanımlanması için biyokimyasal testler-2 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
| 3 | Su ürünlerinde mikroorganizmaların belirlenmesi-1 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
| 4 | Su ürünlerinde mikroorganizmaların belirlenmes-2 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
| 5 | Kimyasal, moleküler ve immünolojik analizler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Tartışma |
| 6 | Adenosin-triphosphate ölçümü, Radiometry, Serotyping, Nucleic acid (DNA) prob | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | DNA amplifikasyonu (Polimeraz Zincir Reaksiyonu)-1 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | DNA amplifikasyonu (Polimeraz Zincir Reaksiyonu)-2 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
| 10 | Radioimmunoassay, Enzyme-linked immunosorbent assats (ELISA), Gel diffusion | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
| 11 | Alternatif metotlar (Dye-reduction test, Electrical methods) | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Belirli organizmanın tespiti için hızlı teknikler-1 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Belirli organizmanın tespiti için hızlı teknikle-2 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
| 14 | Su ürünlerinde toksinlerin tespiti-1 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Tartışma |
| 15 | Su ürünlerinde toksinlerin tespiti-2 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||