Genel Bilgi
Kod | SAİ019 |
Ad | Su Ürünlerinde Biyopolimerler ve Kullanım Alanları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYGÜL KÜÇÜKGÜLMEZ YANDIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYGÜL KÜÇÜKGÜLMEZ YANDIM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünlerinde bulunan biyopolimerlerin tanımlanması, bu bileşenlerin eldesi ve genel kullanım alanları
Dersin İçeriği
Su ürünleri (kabuklular ve algler) kaynaklı biyopolimerler, bu biyopolimerlerin eldesi ve karakterizasyonu, kabuklulardan kitin ve kitosan eldesi için kimyasal yöntemler, kitin ve kitosanın fermentasyon yöntemi ile elde edilmesi, fizikokimyasal özellikleri ve bunlara etki eden etmenler, genel kullanım alanları
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
"Su Ürünlerinde Biyopolimerler ve Kullanım Alanları" başlıklı ders notu
Notlar
Ders ile ilgili mevcut makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ürünleri kaynaklı biyopolimerleri öğrenir |
ÖÇ02 | Bu biyopolimerlerin eldesini açıklar |
ÖÇ03 | Biyopolimerlerin özelliklerini listeler |
ÖÇ04 | Biyopolimerlerin kullanım alanlarını açıklar |
ÖÇ05 | Su ürünlerinden elde edilen biyopolimerlerin karakterizasyon yöntemlerini açıklar |
ÖÇ06 | Biyopolimerlerin ekonomik önemini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi konularında yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile derinleştirir, geliştirir ve çalışma alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. Yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanıyla ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanması gereken araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceri kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni bir düşünce, yöntem veya tasarıyı geliştirebilir veya mevcut bir yöntem veya tasarımı farklı bir alana uygulayabilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün bir konuyu kavrayarak araştırır, uyarlar ve uygular, farklı düşüncelerin, yeni fikirlerin eleştirel analizini yapabilir ve değerlendirebilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir fikir, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi alanına uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal veya uluslararası bilimsel dergilerde makale yayınlayarak alanındaki bilgilere ve sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir ve bu süreçte yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri başarıyla kullanır. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanındaki konuları uzman kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunabilir ve alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Avlama ve İşleme Teknolojisi alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemelere akademik ve profesyonel bir disiplinle katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekler | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su ürünlerinin tanımlanması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | |
2 | Su ürünleri kaynaklı biyopolimerler | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | |
3 | Biyopolimerlerin eldesi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | |
4 | Biyopolimerlerin karakterizasyonu | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | |
5 | Kabuklu su ürünlerinden kitin ve kitosan | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | |
6 | Kabuklu su ürünlerinden kitin ve kitosan eldesi için kimyasal yöntemler | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | |
7 | Kitin ve kitosanın fermentasyon yöntemi ile elde edilmesi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | |
9 | Kitin ve kitosanın karakterizasyonu | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | |
10 | Fizikokimyasal özellikleri ve bunlara etki eden etmenler | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | |
11 | Kitinin kullanım alanları | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | |
12 | Kitosanın genel kullanım alanları | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | |
13 | Ödev dağılımı ve çalışma | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | |
14 | Öğrenci sunumları | Literatür taraması | |
15 | Genel değerlendirme | Literatür taraması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |