Genel Bilgi
Kod | YLSAİT702 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Akademik danışman gözetiminde, öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili belirlenen bir konuda literatür taraması, bilgileri toplaması ve derlemesi, bilimsel bir araştırma yapması, elde ettiği verileri yorumlayarak yazılı bir rapor formuna getirebilmesi öğretilir.
Dersin İçeriği
Bir danışman gözetiminde alanı ile ilgili bağımsız bilimsel bir çalışmayı yürütebilme, veri toplayabilme, değerlendirme ve yayınlamayı kapsar
Dersin Ön Koşulu
Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü kuralları geçerlidir.
Kaynaklar
Tez çalışması ile ilgili yayınlar (kitap ve makaleler)
Notlar
Tez çalışması ile ilgili yayınlar (kitap ve makaleler)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışma alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilir ve kullanabilir. |
ÖÇ02 | Alanı ile ilgili bilgiye ulaşmayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Tez konusu ile ilgili veri toplayabilir ve değerlendirebilir. |
ÖÇ04 | Tez çalışması sırasında karşılaşacağı sorunları çözebilme ve bu amaçla yöntem kurgulayabilmeyi öğrenir. |
ÖÇ05 | Tez konusundaki son gelişmeleri ve elde ettiği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili belirlenen bir konuda literatür taraması | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili bilgileri toplaması | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili bilgileri derlemesi | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Bilimsel bir araştırma yapması | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Bilimsel uygulama yapması | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Veri toplaması | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Verileri değerlendirmesi | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Yüksek lisans ara rapor sunumu | Rapora hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | İstatistiksel analizler | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Elde ettiği verileri yorumlayarak yazılı bir rapor formuna getirmesi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Tez yazım hazırlığı | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tez yazımı | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Tez sunumu hazırlığı | Tez hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tez sunumu | Tez sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
15 | Tez yazımını tamamlama | Tez hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Tez savunması | Tez savunmasına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Tez tamamlama | Tez bitimine hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 24 | 336 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 14 | 196 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 16 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 600 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,00 | ||
AKTS | 24 AKTS |