Genel Bilgi
Kod | SAİ0027 |
Ad | Su Ürünlerinde Nanoemülsiyon Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA DURMUŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Gıdalar üzerine nanoteknolojik uygulamaların önemli bir çeşidini de nanoemülsiyonlar oluşturmaktadır. Nanoemülsiyonlar nano boyutta damlacık içeren şeffaf ya da yarı şeffaf emülsiyonlardır. Nanoemülsiyonlar fiziksel olarak karışmayan sıvılardan birisinin içinde diğer bir sıvıyı dağıtarak oluşturan çok fazlı kolloidal (homojen görünümlü heterojen karışım) dağılımlardan oluşan nano damlacıklardır. Patojen bakterilerin etkileri ve doku yapılarından dolayı su ürünleri çabuk bozulabilen gıdalardır. Bu bağlamda nanoemülsiyonlar antimikrobiyal ve anti-oksidan etkileri ile tüketicinin damak tadını bozmadan su ürünlerinin raf ömrünü uzatmak amacıyla kullanılan farklı ve yeni bir teknik olarak öne çıkmaktadır. Bu ders ile öğrencilerin, nanoemülsiyon kullanımının su ürünleri üzerindeki, kimyasal, duyusal ve mikrobiyolojik etkilerine yönelik bilgi düzeylerinin artırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Su ürünleri işleme teknolojisinde nanoemülsiyonların kullanımı ile ilgili hakkında bilgiler verilecektir. Bu kapsamda su ürünlerinin işlenmesi süreçlerinde; nanoemülsiyon çeşitleri, hazırlanması, etki mekanizmaları, kullanım alanları, avantajları ve dezavantajlarına değinilecektir. Ayrıca su ürünlerinde nanoemülsiyon kullanımı ve uygulanması yapılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu, İnternet
Notlar
internet araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su Ürünlerinde Nanoemülsiyon Uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ02 | Nanoemülsiyon hazırlama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ03 | Nanoemülsiyon etki mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ04 | Nanoemülsiyon uygulamaların su ürünleri işleme sektörü açısından potansiyel avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ05 | Nanoemülsiyonların tüketici sağlığı açısından olası riskleri hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ06 | Su ürünleri işleme sektöründe Nanoemülsiyon uygulamaların geleceği hakkında bilgi sahibi olmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su ürünleri işleme teknolojisi ile ilgili temel kavramlar. | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Su ürünlerinde tazelik ve tüketici güvenliği ile ilgili temel kavramlar. | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Su ürünlerinde yenilikçi uygulamalar ve nanoteknoloji. | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Nanoemülsiyon kavramı | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Nanoemülsiyon çeşitleri | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Nanoemülsiyonların hazırlanması | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Nanoemülsiyonların etki mekanizmaları | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Nanoemülsiyonların kullanım alanları | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Nanoemülsiyonların su ürünlerine uygulanması | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Endüstriyel boyutta nanoemülsiyon uygulamaları | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Nanoemülsiyon uygulamaların su ürünleri işleme sektörü açısından potansiyel avantaj ve dezavantajları nelerdir | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Nanoemülsiyonların tüketici sağlığı açısından olası riskleri nelerdir? | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Nanoemülsiyon uygulamaları ile ilgili yasal düzenlemeler. | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Su ürünleri işleme sektöründe Nanoemülsiyon uygulamaların geleceği nedir? | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |