Genel Bilgi
Kod | SAİ548 |
Ad | Su Ürünleri İşlemede Yeni Yöntemler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YEŞİM ÖZOĞUL |
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünlerini korumada yeni yöntemler; Modifiye atmosfer paketleme (MAP), Işınlama Teknolojisi, Ozon gazı kullanma teknolojisi, Pulsed electric fields (PEF), Ultraviolet radyasyonu, Oscillatory magnetic fields (OMF), Yüksek basınç metodu, Ultrasound metodu, Yüksek yoğunlukta ışık (High intensity light) ve bu metodların kalite üzerine etkisi hakkında bilgi verilir.
Dersin İçeriği
Su ürünlerini korumada yeni yaklaşımlar; Modifiye atmosfer paketleme (MAP), Işınlama Teknolojisi, Ozon gazı kullanma teknolojisi, Pulsed electric fields (PEF), Ultraviolet radyasyonu, Oscillatory magnetic fields (OMF), Yüksek basınç metodu, Ultrasound metodu, Yüksek yoğunlukta ışık (High intensity light) ve bu metodların kalite üzerine etkisi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar Diger Kaynaklar
Notlar
internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Modifiye atmosfer paketleme (MAP) ve kaliteye etkisi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Işınlama Teknolojisi ve kaliteye etkisini öğrenir |
ÖÇ03 | Ozon gazı kullanma teknolojisi ve kaliteye etkisini öğrenir. |
ÖÇ04 | Pulsed electric fields (PEF), Ultraviolet radyasyonu kullanımı ve kaliteye etkileri ile ilgili bilgi edinir. |
ÖÇ05 | Oscillatory magnetic fields (OMF), ve yüksek basınç metodları ve kaliteye etkileri ile ilgili bilgi edinir. |
ÖÇ06 | Ultrasound metodu, yüksek yoğunlukta ışık (high intensity light) ve bu metodların kaliteye etkilerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Modifiye atmosfer paketleme (MAP) ve kaliteye etkisi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
2 | Işınlama Teknolojisi ve kaliteye etkisi öğrencilerin sunum ödevlerini belirleme | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Ozon gazı kullanma teknolojisi ve kaliteye etkisi 1 | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
4 | Ozon gazı kullanma teknolojisi ve kaliteye etkisi 2 | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
5 | Pulsed electric fields (PEF) ve kaliteye etkisi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
6 | Ultraviolet radyasyonu ve kaliteye etkisi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
7 | Ultrasound teknolojisi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Ultrasound teknolojisi ve öğrenci sunumları | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
10 | Oscillatory magnetic fields (OMF) ve kaliteye etkisi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
11 | Oscillatory magnetic fields (OMF) ve kaliteye etkisi öğrencilerin sunumu | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
12 | Yüksek basınç metodu ve kaliteye etkisi, öğrencilerin sunumu 1 | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
13 | Yüksek basınç metodu ve kaliteye etkisi, öğrencilerin sunumu 2 | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
14 | Yüksek yoğunlukta ışık (High intensity light) ve kalite üzerine etkisi öğrencilerin sunumu 1 | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
15 | Yüksek yoğunlukta ışık (High intensity light) ve kalite üzerine etkisi öğrencilerin sunumu 2 | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |