Genel Bilgi
Kod | SAİ529 |
Ad | Av Araçları ve Avlama Yöntemlerinin Ortama Etkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ERHAN AKAMCA |
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri avcılığında kullanılan av araçlarının ve avlama yöntemlerinin sucul ortama olumsuz etkilerinin tanımlanması ve bu olumsuz etkileri en aza indirmek için yapılacak çalışmaların belirlenmesini amaçlar.
Dersin İçeriği
Av araçlarının kirletici etkileri, aşırı avcılık, bentik fauna ve floraya etkileri, hayalet balıkçılık
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Konu ile ilgili videolar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balıkçılık yönetimi hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
ÖÇ02 | Sürdürülebilir balıkçılık hakkında bilgiye sahip olur. |
ÖÇ03 | Av araçlarının sucul ortama olan olumsuz etkilerini giderme becerisine sahip olur. |
ÖÇ04 | Sürdürülebilir balıkçılık için uygun av aracı dizaynı konusunda bilgiye sahip olur. |
ÖÇ05 | Hedef dışı av ve ıskarta konularında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
ÖÇ06 | Hayalet balıkçılık konusunda kapsamlı bilgiye sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ekosistem yaklaşımlı balıkçılık | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Av araçlarının kirletici etkileri, ödev | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Deniz çalışması 1 | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Hedef dışı av, ödev. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Iskarta | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Aşırı avcılık ve etkileri | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Av araçlarının bentik fauna ve floraya etkileri | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hayalet balıkçılık, ödev. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Deniz çalışması 2 | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Deniz çalışması 3 | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Göl çalışması | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yasak ve kaçak avlanmaların etkileri, ödev. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Diğer zararlı yöntemler ve etkileri | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu 1 | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |