Genel Bilgi
Kod | SAİ524 |
Ad | Omurgasız Su Ürünleri Avcılığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ERHAN AKAMCA |
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri avcılığında kullanılan av araçlarının ve avlama yöntemlerinin sucul ortama olumsuz etkilerinin tanımlanması ve bu olumsuz etkileri en aza indirmek için yapılacak çalışmaların belirlenmesini amaçlar.
Dersin İçeriği
Av araçlarının kirletici etkileri, aşırı avcılık, bentik fauna ve floraya etkileri, hayalet balıkçılık
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Balıkçılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sucul omurgasızların avcılığı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Sucul omurgasızları avlama konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. |
ÖÇ03 | Av aracı yapımı ve geliştirilmesinde beceri sahibi olur. |
ÖÇ04 | Sucul omurgasızların sürdürülebilir avcılığı konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Ekonomik öneme sahip sucul omurgasızların davranış bilgilerine sahip olur. |
ÖÇ06 | Ekonomik değere sahip su omurgasızlarının balıkçılık yönetimi bilgisine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sünger avcılığı | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bivalvia türlerinin avcılığı, ödev | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Deniz Salyangozu avcılığı | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Salyangoz sepetleri, ödev. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Deniz çalışması | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Karides avlama teknikleri, ödev. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Yengeç avcılığı | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İstakoz av teknikleri | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ahtapot avcılığı | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sübye avlanması | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kalamar avcılığı | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Deniz çalışması 1 | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Deniz çalışması 2 | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları Devam | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |