Genel Bilgi
Kod | SAİ021 |
Ad | Balıkta Bozulma Etmeni Bakteriler ve Gıda Kaynaklı Patojenlerin Moleküler Tanımlanması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ESMERAY KÜLEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ESMERAY KÜLEY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, balıkta bozulmaya yol açabilen bakteriler ve gıda kaynaklı patojenler, genel özellikleri ile ilgili konulara değinilecektir. Balık etinde bozulma etmeni bakteri ve gıda kaynaklı patojen tespiti, geleneksel mikrobiyolojik teknikler, polimeraz zincir reaksiyon, polimeraz zincir reaksiyonuna dayalı moleküler tanımlama yöntemleri ve geleneksel yöntemlerle karşılaştırılması, polimeraz zincir reaksiyonunun avantaj ve dezavantajları, örnekleme, 16S Ribozomal DNA Bölgesinden Primer Tasarlanması, PCR reaksiyonu, elektroforez analizi, sonuçların değerlendirilmesi hakkında bilgiler verilecektir
Dersin İçeriği
Balıkta mevcut olabilen bozulma etmeni bakteriler ve gıda kaynaklı patojenler, genel özellikleri, balık etinde bozulma etmeni bakteri ve gıda kaynaklı patojen tespiti, geleneksel mikrobiyolojik teknikler, polimeraz zincir reaksiyonu, polimeraz zincir reaksiyonuna dayalı moleküler tanımlama yöntemleri, geleneksel yöntemlerle karşılaştırılması, polimeraz zincir reaksiyonunun avantaj ve dezavantajları, örnekleme, 16S Ribozomal DNA Bölgesinden Primer Tasarlanması, PCR reaksiyonu, elektroforez analizi, sonuçların değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Balıkta Bozulma Etmeni Bakteriler ve Gıda Kaynaklı Patojenlerin Moleküler Tanımlanması başlıklı ders notu
Notlar
Ders ile ilgili mevcut makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balıkta mevcut olabilen bozulma etmeni bakterilerİ listeler |
ÖÇ02 | Geleneksel mikrobiyolojik teknikler, polimeraz zincir reaksiyonu ve buna dayalı moleküler tanımlama yöntemleri ve geleneksel yöntemlerle karşılaştırılmasını öğrenir. |
ÖÇ03 | Polimeraz zincir reaksiyonunun avantaj ve dezavantajları, örnekleme, 16S Ribozomal DNA Bölgesinden Primer Tasarlanması ve PCR reaksiyonu hakkında bilgi elde edir |
ÖÇ04 | Elektroforez analizi, sonuçların değerlendirilmesi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ05 | Gıda kaynaklı patojenleri listeler |
ÖÇ06 | Bakterilerin genel özelliklerini belirtir |
ÖÇ07 | Balık etinde bozulma etmeni bakteri ve gıda kaynaklı patojen tespitini gösterir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Balıkta mevcut olabilen bozulma etmeni bakteriler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
2 | Gıda kaynaklı patojenler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
3 | Bakterilerin genel özellikleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | Balık etinde bozulma etmeni bakteri ve gıda kaynaklı patojen tespiti | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
5 | Geleneksel mikrobiyolojik teknikler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
6 | Polimeraz zincir reaksiyonu | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
7 | Polimeraz Zincir Reaksiyonuna dayalı moleküler tanımlama yöntemleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | PCR'ın geleneksel yöntemlerle karşılaştırılması | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Polimeraz zincir reaksiyonunun avantaj ve dezavantajları | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
11 | PCR için örneğin hazırlanması | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
12 | 16S Ribozomal DNA Bölgesinden Primer Tasarlanması | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
13 | PCR reaksiyonu | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Elektroforez analizi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Sonuçların değerlendirilmesi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılıl sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |