SAİ017 Kabuklu Su Ürünlerinde Kalite Değişimleri

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SAİ017
Ad Kabuklu Su Ürünlerinde Kalite Değişimleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYGÜL KÜÇÜKGÜLMEZ YANDIM


Dersin Amacı / Hedefi

Kabuklu su ürünlerinde kalitenin öğretilmesi, kalite kontrol metotlarının açıklanması, kaliteyi etkileyen etmenlerin belirlenmesi

Dersin İçeriği

Taze kabuklu su ürünlerinde kalite, kabuklu su ürünlerinde işleme süresince ve sonrasında kalite değişimleri, kalite kriterleri ve etkileyen etmenler, kalitenin korunması ve geliştirilmesi, kabuklularda melanosis oluşum mekanizması, melanosis oluşumunu etkileyen faktörler ve engellenmesi, indirgeyici ajanlar ve uygulama yöntemleri

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

"Kabuklu Su Ürünlerinde Kalite Değişimleri" başlıklı ders notu

Notlar

Ders ile ilgili mevcut makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kabuklu su ürünlerinde kalite değişimlerini öğrenir
ÖÇ02 Kabuklu su ürünlerinin işlenmesi süresince meydana gelen kalite değişimlerini açıklar
ÖÇ03 Kabuklu su ürünlerinin farklı koşullarda depolanması süresince meydana gelen kalite değişimlerini açıklar
ÖÇ04 Kalitenin korunmasını ve etkileyen faktörleri listeler
ÖÇ05 Melanosis oluşumunu öğrenir
ÖÇ06 Kalite kontrol yöntemlerini listeler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kabuklu su ürünlerinin tanımlanması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Taze kabuklu su ürünleri etinin özellikleri Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar
3 Avlandıktan sonra ve işleme süresince meydana gelen kalite değişimleri Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar
4 Kimyasal ve fiziksel değişimler Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar
5 Duyusal ve mikrobiyolojik değişimler Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar
6 Kimyasal ve fiziksel kalite kontrol yöntemleri Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar
7 Duyusal ve mikrobiyolojik yöntemler Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kalitenin korunması Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar
10 Kabuklu su ürünlerinde kaliteyi etkilen faktörler Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar
11 Karideslerde melanosis oluşum mekanizması Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar
12 Melanosis oluşumunu etkileyen faktörler ve engellenmesi Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar
13 İndirgeyici ajanlar ve uygulama yöntemleri Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar
14 Öğrenci sunumları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
15 Genel değerlendirme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.06.2024 03:29