SAİ039 Su Ürünleri Proteinlerindeki Kalite Değişimleri

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SAİ039
Ad Su Ürünleri Proteinlerindeki Kalite Değişimleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ALİ SERHAT ÖZKÜTÜK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ALİ SERHAT ÖZKÜTÜK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Su ürünleri proteinlerinin sınıflandırılması ve proteinlerin fiziksel, kimyasal ve fonksiyonel özelliklerinin açıklanarak depolamaya bağlı olarak gelişen kalite kayıpları ele alınacaktır.

Dersin İçeriği

Balık proteinlerinin ham madde olarak kıyma temelli ürün geliştirmede kullanılması bu kapsamda elde edilecek ürünün proteinlerinin fonksiyonel özellikleri ve dondurarak depolamaya bağlı oluşan denatürasyon ve oksidasyon sorunları ele alınacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Park, J.W., 2005. Surimi and surimi seafood. CRC Pres. Taylor and Francis Group. Alasalvar, C., Shahidi, F., Miyashita, U. 2011. Handbook of seafood quality, safety and health applications Wiley-Blackwell. Inc., New Delhi, India

Notlar

Park, J.W., 2005. Surimi and surimi seafood. CRC Pres. Taylor and Francis Group.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Proteinlerin sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ02 Proteinlerin fiziksel ve kimyasal özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ03 Protein denatürasyonu hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ04 Proteinlerin fonksiyonel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ05 Protein Oksidasyonu hakkında bilgi sahibi olmak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proteinlerin yapısı Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Aminoasitlerin yapısı Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Proteinlerin sınıflandırılması Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Balık kas proteinleri Miyofibriler proteinler Sarkoplazmik proteinler Stroma proteinler Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Proteinlerin fiziksel ve kimyasal özellikleri Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Proteinlerin fonksiyonel özellikleri Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Termal dayanıklılığın geliştirilmesi Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
9 Protein Denatürasyonu Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Beyaz etli türlerde dondurarak muhafazaya bağlı kalite değişimleri Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Koyu etli yağlı türlerde dondurarak muhafazaya bağlı meydana gelen kalite değişimleri Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Maylard reaksiyonu Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Maylard reaksiyonu aracılığıyla balıketi proteinleri ile indirgen şekerler arasındaki reaksiyonlar Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Protein oksidasyonu Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Lipit oksidasyonunun protein oksidasyonu üzerindeki etkisinin incelenmesi Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 156
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,24
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.10.2024 03:21