Genel Bilgi
Kod | HAS720 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; ders ve tez döneminde öğrencinin bilgisinin, beceri ve yetkinliklerinin gelişmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Zorunlu bir ders olup, doktora programı danışmanları bu dersi kendi öğrencilerine verir. Danışman ders dönemi ile tez projesinin hazırlanması ve tez yazımında öğrenciye yol gösterir.
Dersin Ön Koşulu
Halk Sağlığı Doktora Giriş-Kabul Koşulları
Kaynaklar
Güncel literatür, kütüphane veri tabanları, bilimsel web siteleri
Notlar
Dijital kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halk Sağlığı alanındaki konuları araştırır, danışmanıyla birlikte tez konusunu belirler. |
ÖÇ02 | Güncel literatürü tarar. |
ÖÇ03 | Literatür bilgilerini bütünleştirerek bilgisini geliştirir. |
ÖÇ04 | Gereken düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletleri, bilgisayar programlarını kullanır. |
ÖÇ05 | Araştırma planlar, yapar. |
ÖÇ06 | Tezi ile ilgili teorik ve deneysel problemlere çözüm üretir. |
ÖÇ07 | Tez araştırmasının bulgularını istatistik yöntemler kullanarak değerlendirir. |
ÖÇ08 | Bilimsel bir makale ve tez yazar, ulusal dergide yayınlar. |
ÖÇ09 | Etik ilkelerin ve etik kurulların önemini bilir, etik davranır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel halk sağlığı kavramlarını tanımlar, halk sağlığı konularında danışmanlık ve eğiticiliğin esaslarını sayar | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Epidemiyolojik ilkeler doğrultusunda Dünya’da ve Türkiye’de sağlık düzeyini ölçüp değerlendirir, araştırma yapar, analiz edip değerlendirir, rapor ve makale hazırlayıp sunar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık insan gücü ve finansman gibi kaynakların yönetim esaslarını sayar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği esasları ile meslek hastalıklarını sayar, bu konuda 1.Basamak düzeyindeki görevleri isteler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk ve adolesan sağlığının esaslarını sayar, değerlendirir ve 1.Basamaktaki görevleri tanımlar | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bulaşıcı hastalıklar ve zoonotik hastalıkları ve 1.Basamaktaki ilgili görevleri tanımlar, 1.Basamaktaki bağışıklama hizmetlerini planlar | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kadın, üreme sağlığı ve aile planlaması ile ilgili hizmetleri planlar | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kronik hastalıklar ve yaşlı sağlığı ile ilgili 1.Basamak hizmet sunumunu tarif eder | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çevre sağlığı, laboratuvar hizmetleri ile ilgili görevleri yürütür | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplum beslenmesini tanımlar ve beslenme hastalıklarını sayar | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Halk sağlığı alanındaki konular | Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Danışman ile birlikte derslerin belirlenmesi | Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Danışman ile birlikte tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Literatür araştırması | Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Literatür araştırmasını sunma | Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Tez araştırmasının gereç ve yönteminin belirlenmesi | Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Tez çalışmaları-1 | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tez çalışmaları-2 | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Tez bulguları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Bulguların tartışılması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | İstatistiksel yöntemlerin uygulanması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Tezin yazılması için ön çalışma | Bireysel çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Tezin yazılması | Bilgilerin bütünleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tezin yazılması için danışman önerileri | Bilgilerin bütünleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Tezin basılması | Bilgilerin bütünleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
17 | Tezin sunumu | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |