Genel Bilgi
Kod | HAS606 |
Ad | Temel Halk Sağlığı (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FERDİ TANIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FERDİ TANIR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dönem sonunda yüksek lisans öğrencileri, temel halk sağlığı konusunda bilgi sahibi olacaktır.
Dersin İçeriği
Sağlık, hastalık ve Halk sağlığı kavramları, sosyal hekimlik, toplum hekimliği, hekimlik tarihçesi, çağdaş hekimlik ve Halk Sağlığı uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Halk Sağlığı Doktora Giriş-Kabul Koşulları
Kaynaklar
Halk Sağlığı Temel Bilgiler (Tanır F, Demirhindi H. Eds) Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2020
Notlar
WHO, UN, CDC, Sağlık Bakanlığı, HASUDER internet siteleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş Hekimliği tanımlar ve özelliklerini sayar |
ÖÇ02 | Halk Sağlığı uygulamalarını listeler |
ÖÇ03 | Temel halk sağlığı konularını sayar |
ÖÇ04 | Sosyal hekimlik ilkelerini sayar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel halk sağlığı kavramlarını tanımlar, halk sağlığı konularında danışmanlık ve eğiticiliğin esaslarını sayar | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Epidemiyolojik ilkeler doğrultusunda Dünya’da ve Türkiye’de sağlık düzeyini ölçüp değerlendirir, araştırma yapar, analiz edip değerlendirir, rapor ve makale hazırlayıp sunar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık insan gücü ve finansman gibi kaynakların yönetim esaslarını sayar | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği esasları ile meslek hastalıklarını sayar, bu konuda 1.Basamak düzeyindeki görevleri isteler | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk ve adolesan sağlığının esaslarını sayar, değerlendirir ve 1.Basamaktaki görevleri tanımlar | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bulaşıcı hastalıklar ve zoonotik hastalıkları ve 1.Basamaktaki ilgili görevleri tanımlar, 1.Basamaktaki bağışıklama hizmetlerini planlar | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kadın, üreme sağlığı ve aile planlaması ile ilgili hizmetleri planlar | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kronik hastalıklar ve yaşlı sağlığı ile ilgili 1.Basamak hizmet sunumunu tarif eder | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çevre sağlığı, laboratuvar hizmetleri ile ilgili görevleri yürütür | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplum beslenmesini tanımlar ve beslenme hastalıklarını sayar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel sağlık ve halk sağlığı kavramları | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sağlık ve hastalık algısı | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sosyal Hekimlik, Toplum Hekimliği, Halk Sağlığı ve Koruyucu Hekimlik | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sağlık hizmetleri | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Hekimliğin tarihsel gelişimi | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Geleneksel ve çağdaş hekimlik ilkeleri | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Günümüz Halk Sağlığı ilkeleri | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Halk Sağlığı sistemi ve çağdaş Halk Sağlığı uygulamaları | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dünya Sağlık Örgütü(DSÖ)’nün Halk Sağlığı rolleri | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Halk Sağlığı biliminin yapısal durumu | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Halk Sağlığı bilinci ve Halk Sağlığı haftası etkinlikleri | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | DSÖ 2020-2030 için acil sağlık sorunları | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Covid-19 ve Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ilişkisi | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,84 | ||
AKTS | 6 AKTS |