HAS730 Yüksek Lisans Tezi (Z)

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HAS730
Ad Yüksek Lisans Tezi (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FERDİ TANIR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERSİN NAZLICAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Burak METE (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERTAN KARA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tez aşamasında olan öğrenciye, çalışacağı konuya ilişkin literatürü izleyebilme, değerlendirebilme, tartışabilme yeteneğinin kazandırılması ve tez çalışmasında yararlanacağı güncel teknikleri varsa laboratuvar çalışma ilkeleri doğrultusunda uygulayarak bulguları yorumlayabilme ve bilimsel bir çalışma üretmelerinin sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği

Öğrencinin danışmanının sorumluluğunda halk sağlığı alanına yenilik getiren bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirdiği ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uyguladığı, tartıştığı, çözümler önerdiği ve tez yazdığı bilimsel bir çalışmadır.

Dersin Ön Koşulu

Öğrencinin ders aşamasını başarıyla tamamlaması

Kaynaklar

Güncel literatür, e-kaynaklar, basılı materyaller

Notlar

Dijital kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez çalışmasıyla ilgili literatürü izler, yorumlar ve ilgili konu ile hipotez oluşturur.
ÖÇ02 Tez çalışması için proje başvuru süreçlerini yerine getirir, projesini önerilen formata uygun olarak hazırlar.
ÖÇ03 Tez çalışmasında yararlanacağı yöntem ve gereçleri saptar ve yöntemi uygular.
ÖÇ04 Tez çalışması için araştırmasını/deneyini planlar, uygular ve bulguları yorumlar.
ÖÇ05 Araştırma/deney sırasında karşılaştığı sorunları saptar ve yeni yaklaşımlar geliştirerek çözer.
ÖÇ06 Verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayınlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel halk sağlığı kavramlarını bilir, halk sağlığı konularında danışmanlık ve eğiticiliğin esaslarını sayar 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Epidemiyolojik ilkeler doğrultusunda Dünya’da ve Türkiye’de sağlık düzeyini ölçüp değerlendirir, araştırma yapar, analiz edip değerlendirir, rapor ve makale hazırlayıp sunar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık insan gücü ve finansman gibi kaynakların yönetim esaslarını bilir 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş sağlığı ve güvenliği ile meslek hastalıkları bilir, bu konuda 1.Basamak düzeyindeki görevleri isteler 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk ve adolesan sağlığının esaslarını bilir, değerlendirir ve 1.Basamaktaki görevleri tanımlar 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bulaşıcı hastalıklar ve zoonotik hastalıkları ve 1.Basamaktaki ilgili görevleri bilir, 1.Basamaktaki bağışıklama hizmetlerini planlar 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kadın, üreme sağlığı ve aile planlaması ile ilgili hizmetleri planlar 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kronik hastalıklar ve yaşlı sağlığı ile ilgili 1.Basamak hizmet sunumunu sayar 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çevre sağlığı, laboratuvar hizmetleri ile ilgili görevleri yürütür 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplum beslenmesi ve beslenme hastalıklarını bilir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusu araştırması Soru sorma, Literatür tarama
2 Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma
3 Tez konusu ile ilgili makale inceleme Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma
4 Tez konusu ile ilgili araştırma planlama Literatür tarama, makale inceleme, beyin fırtınası, bireysel çalışma
5 Tez ile ilgili uygun yöntemler saptama Literatür tarama, makale inceleme, beyin fırtınası, bireysel çalışma
6 Araştırmanın ve/veya deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması Araştırma/deney
7 Araştırma ve/veya deneylerin yapılması Araştırma/deney
8 Ara Sınavlar Araştırma/deneysel çalışma, Beyin fırtınası
9 Araştırma verilerinin toplanması Araştırma/deneysel çalışma, Beyin fırtınası
10 Araştırma verilerinin kıyaslanması Araştırma/deneysel çalışma, Beyin fırtınası
11 Verilerin analizi İstatistiksel yöntemler
12 Verilerin yorumlanması ve karar verme süreci İstatistiksel yöntemler
13 Literatür ile karşılaştırma Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma
14 Tez yazımı ön hazırlık Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma
15 Tez yazımı Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum, soru-cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum, soru-cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 20 280
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 25 25
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 625
Toplam İş Yükü / 25 (s) 25,00
AKTS 25 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.06.2024 12:24