Genel Bilgi
Kod | HAS710 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FERDİ TANIR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERSİN NAZLICAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Burak METE (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERTAN KARA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; ders ve tez döneminde öğrencinin bilgisinin, beceri ve yetkinliklerinin gelişmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Zorunlu bir ders olup, Yüksek lisans danışmanları bu dersi kendi öğrencilerine verir. Danışman ders dönemi ile tez projesinin hazırlanması ve tez yazımında öğrenciye yol gösterir.
Dersin Ön Koşulu
Halk Sağlığı Yüksek Lisans Giriş-Kabul Koşulları
Kaynaklar
Güncel literatür, kütüphane veri tabanları, bilimsel web siteleri
Notlar
Dijital kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halk Sağlığı alanındaki konuları araştırır, danışmanıyla birlikte tez konusunu belirler. |
ÖÇ02 | Güncel literatürü tarar. |
ÖÇ03 | Literatür bilgilerini bütünleştirerek bilgisini geliştirir. |
ÖÇ04 | Gereken düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletleri, bilgisayar programlarını kullanır. |
ÖÇ05 | Araştırma planlar, yapar. |
ÖÇ06 | Tezi ile ilgili teorik ve deneysel problemlere çözüm üretir. |
ÖÇ07 | Tez araştırmasının bulgularını istatistik yöntemler kullanarak değerlendirir. |
ÖÇ08 | Bilimsel bir makale ve tez yazar, ulusal dergide yayınlar. |
ÖÇ09 | Etik ilkelerin ve etik kurulların önemini bilir, etik davranır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel halk sağlığı kavramlarını bilir, halk sağlığı konularında danışmanlık ve eğiticiliğin esaslarını sayar | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Epidemiyolojik ilkeler doğrultusunda Dünya’da ve Türkiye’de sağlık düzeyini ölçüp değerlendirir, araştırma yapar, analiz edip değerlendirir, rapor ve makale hazırlayıp sunar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık insan gücü ve finansman gibi kaynakların yönetim esaslarını bilir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği ile meslek hastalıkları bilir, bu konuda 1.Basamak düzeyindeki görevleri isteler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk ve adolesan sağlığının esaslarını bilir, değerlendirir ve 1.Basamaktaki görevleri tanımlar | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bulaşıcı hastalıklar ve zoonotik hastalıkları ve 1.Basamaktaki ilgili görevleri bilir, 1.Basamaktaki bağışıklama hizmetlerini planlar | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kadın, üreme sağlığı ve aile planlaması ile ilgili hizmetleri planlar | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kronik hastalıklar ve yaşlı sağlığı ile ilgili 1.Basamak hizmet sunumunu sayar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çevre sağlığı, laboratuvar hizmetleri ile ilgili görevleri yürütür | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplum beslenmesi ve beslenme hastalıklarını bilir | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Halk sağlığı alanındaki konular | Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma | |
2 | Danışman ile birlikte derslerin belirlenmesi | Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma | |
3 | Danışman ile birlikte tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma | |
4 | Literatür araştırması | Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma | |
5 | Literatür araştırmasını sunma | Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma | |
6 | Tez araştırmasının gereç ve yönteminin belirlenmesi | Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma | |
7 | Tez çalışmaları-1 | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | |
8 | Ara Sınavlar | Bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması | |
9 | Tez çalışmaları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | |
10 | Tez bulguları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | |
11 | Bulguların tartışılması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | |
12 | İstatistiksel yöntemlerin uygulanması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | |
13 | Tezin yazılması için ön çalışma | Bireysel çalışma, literatür taraması | |
14 | Tezin yazılması | Bilgilerin bütünleştirilmesi | |
15 | Tezin yazılması için danışman önerileri | Bilgilerin bütünleştirilmesi | |
16 | Tezin basılması | Bilgilerin bütünleştirilmesi | |
17 | Tezin sunumu | Sunum |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |