Genel Bilgi
Kod | ECF438 |
Ad | Fitoterapi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerin ve bitkisel ilaçların insan sağlığı üzerindeki düzenleyici ve iyileştirici rolünü incelemektir.
Dersin İçeriği
Tıbbi bitkiler, bitkilerin kullanılış şekilleri, bitkisel ilaç kavramı, bitkilerin ve bitkisel ilaçların insan sağlığı üzerindeki yararları ve kullanılmamaları gereken durumlar.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmuyor
Kaynaklar
Farmakognozi ve Fitoterapi, K.H. Can Başer, 2019 Herbal Drugs and Phytopharmaceuticals,Max Wichtl(Ed.), third edition, CRS Press, Boca Raton, London, New York, Washington, D.C.,Germany,2004. Principles and Practice of Phytotherapy: Modern Herbal Medicine, Kerry Bone and Simon Mills, Churchill Livingstone; 2 edition, 2013.
Notlar
Makaleler ve veritabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | belirli semptomlarda kullanılan bitkisel drogları öğrenir. |
ÖÇ02 | tıbbi bitkileri kullanarak çay formülleri hazırlayabilir. |
ÖÇ03 | eczanelerde satılan bitkisel ilaçlar ve diğer bitkisel preparatlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Fitoterapötiklerin ilaç ile etkileşimlerini açıklayabilme |
ÖÇ05 | Sistemik hastalıklarda kullanılan fitoterapötikleri anlatabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerle tedavi ile ilgili temel bilgiler, | Makale araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bitkisel ve hayvansal droglar | makale araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bitkisel çaylar ve hazırlama yöntemleri | makale araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Homeopati ve Aromaterapi | makale araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kalp-damar fitoterapötikleri | makale araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Solunum yolu hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler I | makale araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Solunum yolu hastalıklarında kullanılan fitoterapötik II | makale araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | makale araştırma inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Karaciğer koruyucu ve safra söktürücü fitoterapötikler | makale araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sinir sistemi fitoterapötikleri | makale araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Üriner sistem fitoterapötikleri, bitkisel zayıflama ürünleri | makale araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kadın hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler | makale araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sindirim sistemi fitoterapötikleri | makale araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
14 | KAs iskelet sistemi ve ağrıda kullanılan fitoterapötikler | makale araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Bitki-ilaç etkileşimleri | makale araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Makale araştırma ve inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Makale araştırma ve derleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 6 | 6 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |