Genel Bilgi
Kod | ECF509 |
Ad | Staj IV |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-12 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | ÖMÜR MÜRSEL YALBUZDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
ÖMÜR MÜRSEL YALBUZDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Eczanede verilen klinik eczacılık/farmasötik bakım hizmetlerinin planlanmasını amaçlar.
Dersin İçeriği
Eczanede özel kullanım gerektiren dozaj formlarının (inhalerler, göz preparatları, insülinler ve diğer derialtı injeksiyonluk preparatlar, transdermal preparatlar, spreyler, varfarin, osteoporozda oral yolla kullanılan formlar vb.) kullanım talimatlarının değerlendirilmesi konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Kaynak bulunmamaktadır.
Notlar
Kaynak bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlaç danışmanlığını tüm farmakolojik gruplar ve dozaj şekillerinde uygular. |
ÖÇ02 | Akılcı ilaç kullanımını değerlendirir. |
ÖÇ03 | İlaç-ilaç, ilaç-hastalık, ilaç-bitkisel ürün ve ilaç-besin etkileşimlerini sorgular. |
ÖÇ04 | Kronik hastalıklarda tedavi izlemi uygular. |
ÖÇ05 | Özel hastalarda endikasyon uyumunu değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kişisel verilerin korunması kanunu kapsamında hasta ilaç profil kaydının tutulmasını planlar ve uygular. | Konu hakkında araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma |
2 | Buzdolabı, termometre, nemölçer, ölçü aletleri ve tartı aletlerinin kalibrasyon ve denetimine ilişkin işlemleri uygular. | Konu hakkında araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
3 | Recognizes the laboratory layout in the pharmacy and determines the substances and materials that should be present in the laboratory. | Konu hakkında araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Rol Oynama |
4 | Majistral preparat hazırlanışını uygular. | Konu hakkında araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
5 | Etken ve yardımcı maddeleri tanır ve farmasötik hesaplama yaparak uygular. | Konu hakkında araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
6 | Herhangi bir dozaj şeklinin hazırlanmasını uygular. | Konu hakkında araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Uygun saklama koşulları ve amabalaj bilgisi ile hasta kullanımına sunulmasını uygular. | Konu hakkında araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
8 | Ara Sınavlar | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hasta tarafından bildirilen ilaç yan etkilerinin rapor edilme prosedürünü açıklar ve uygular. | Konu hakkında araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Hastanın ihtiyaçlarına sistematik yaklaşım aşamalarını değerlendirir. | Konu hakkında araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Özel hasta gruplarında akılcı ve güvenli ilaç kullanımı ilkelerini uygular. | Konu hakkında araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Gıda takviyelerinin akılcı ve güvenli kullanımında danışmanlık yapar. | Konu hakkında araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Sık karşılaşılan semptomları değerlendirir ve gerekli yönlendirmeleri yapma konularında bilgi alarak uygular. | Konu hakkında araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Hasta profili oluşturur ve ilaç tedavi sürecini izlemede otomasyon programlarını uygular. | Konu hakkında araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Eczanede yapılan denetimlere göre uygulamaları düzenleyerak uygular. | Konu hakkında araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 12 | 168 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 4 | 4 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 187 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,48 | ||
AKTS | 7 AKTS |