ECF509 Staj IV

7 AKTS - 0-12 Süre (T+U)- 9. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECF509
Ad Staj IV
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 9. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-12 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü ÖMÜR MÜRSEL YALBUZDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı ÖMÜR MÜRSEL YALBUZDAĞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eczanede verilen klinik eczacılık/farmasötik bakım hizmetlerinin planlanmasını amaçlar.

Dersin İçeriği

Eczanede özel kullanım gerektiren dozaj formlarının (inhalerler, göz preparatları, insülinler ve diğer derialtı injeksiyonluk preparatlar, transdermal preparatlar, spreyler, varfarin, osteoporozda oral yolla kullanılan formlar vb.) kullanım talimatlarının değerlendirilmesi konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Kaynak bulunmamaktadır.

Notlar

Kaynak bulunmamaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlaç danışmanlığını tüm farmakolojik gruplar ve dozaj şekillerinde uygular.
ÖÇ02 Akılcı ilaç kullanımını değerlendirir.
ÖÇ03 İlaç-ilaç, ilaç-hastalık, ilaç-bitkisel ürün ve ilaç-besin etkileşimlerini sorgular.
ÖÇ04 Kronik hastalıklarda tedavi izlemi uygular.
ÖÇ05 Özel hastalarda endikasyon uyumunu değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kişisel verilerin korunması kanunu kapsamında hasta ilaç profil kaydının tutulmasını planlar ve uygular. Konu hakkında araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma
2 Buzdolabı, termometre, nemölçer, ölçü aletleri ve tartı aletlerinin kalibrasyon ve denetimine ilişkin işlemleri uygular. Konu hakkında araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
3 Recognizes the laboratory layout in the pharmacy and determines the substances and materials that should be present in the laboratory. Konu hakkında araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama
4 Majistral preparat hazırlanışını uygular. Konu hakkında araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama
5 Etken ve yardımcı maddeleri tanır ve farmasötik hesaplama yaparak uygular. Konu hakkında araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama
6 Herhangi bir dozaj şeklinin hazırlanmasını uygular. Konu hakkında araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Uygun saklama koşulları ve amabalaj bilgisi ile hasta kullanımına sunulmasını uygular. Konu hakkında araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama
8 Ara Sınavlar Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hasta tarafından bildirilen ilaç yan etkilerinin rapor edilme prosedürünü açıklar ve uygular. Konu hakkında araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Hastanın ihtiyaçlarına sistematik yaklaşım aşamalarını değerlendirir. Konu hakkında araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Özel hasta gruplarında akılcı ve güvenli ilaç kullanımı ilkelerini uygular. Konu hakkında araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Gıda takviyelerinin akılcı ve güvenli kullanımında danışmanlık yapar. Konu hakkında araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Sık karşılaşılan semptomları değerlendirir ve gerekli yönlendirmeleri yapma konularında bilgi alarak uygular. Konu hakkında araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Hasta profili oluşturur ve ilaç tedavi sürecini izlemede otomasyon programlarını uygular. Konu hakkında araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Eczanede yapılan denetimlere göre uygulamaları düzenleyerak uygular. Konu hakkında araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 12 168
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 4 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 187
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,48
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.06.2024 02:52