Genel Bilgi
Kod | BK582 |
Ad | Bağ ve Üzümsü Meyve Zararlıları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERDAR SATAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüz meyve ve bağ yetiştiriciliğinde önemli problemlerden biri de zararlılardan kaynaklan problemlerdir. Ürün kaybına neden olan etmenler karşı başarılı bir mücadele yapabilmek için bunların tanınmaları, yayılışları, ekolojik istekleri, biyolojileri, davranışları, bitkinin neresinde ne tür zarar oluşturdukları ve doğal düşmanlarının bilinmesinde zorunluluk vardır. Bu derste de değişik meyve gruplarında önemli kayıplara yol açan zararlılara karşı temel bilgilerin teorik ve uygulamalaı yöntemlerin kullanılması ile kazandırılması amaçlanmıştır
Dersin İçeriği
Turunçgil zararlıları, nar zararlıları, bağ zararlıları, sertçekirlekli meyve zararlıları, yumşak çekirdekli meyve zararlıları ve sert kabuklu meyve zararlıları) alanlarındaki ürün kaybına sebep olan zararlıların tanınması, biyolojisi, ekolojisi ve mücadelesi ders içeriğidir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Meyve ve Bağ Zararlıları kitabı
Notlar
Konu ile ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bağ ve üzümsü meyvelerde zarara yol açan zararlıların tanınması ve biyolojilerini bilir |
ÖÇ02 | Bağ ve üzümsü meyvelerde zarara yol açan zararlıların kimyasal mücadelesini bilir |
ÖÇ03 | Bağ ve üzümsü meyvelerde zarara yol açan zararlıların bioteknik mücadelesini bilir ve bu konudaki son gelişmeleri öğrenir |
ÖÇ04 | Bağ ve üzümsü meyvelerde zarara yol açan zararlıların biyolojik mücadelesini bu konudaki son gelişmeleri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 1 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bağ zararlıları; tanınması, biyolojisi | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ve ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Bağ zararlıları; mücadele (Kimyasal) I | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ve ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
3 | Bağ zararlıları; mücadele (Kültürel) II | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ve ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Bağ zararlıları; mücadele (Biyolojik) III ödevlerinin hazırlanması | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ve ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Bağ zararlıları; mücadele (Bioteknik) IV, ev ödevlerinin sunulması | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ve ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Bağ zararlıları; mücadele (Bioteknik) V, ödevlerinin hazırlanması | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ve ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Bağ zararlılarının mücadelsinde son yıllarda görülen gelişmeler, ödevlerinin sunulması | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ve ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ve ilgili makalelerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Nar zararlıları; tanınması, biyolojisi | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ve ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Nar zararlıları; mücadelesi (Kimyasal) I, ödevlerinin hazırlanması | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ve ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
11 | Nar zararlıları; mücadelesi (Kültürel) II, ödevlerinin sunulması | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ve ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Nar zararlıları; mücadelesi (Biyolojik) III | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ve ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Nar zararlıları; mücadelesi (Bioteknik) IV | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ve ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Nar zararlıları; mücadelesi (Bioteknik) V, ödevlerinin hazırlanması | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ve ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Nar zararlılarının mücadelsinde son yıllarda görülen gelişmeler, ödevlerinin sunulması | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ve ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ve ilgili makalelerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ve ilgili makalelerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |