Genel Bilgi
Kod | BY639 |
Ad | Etnobotanik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlığın korunması ve ya tedavi amaçlı insan-bitki ilişkilerinin önemi, bu alanda yapılan çalışmalar ve çalışma teknikleri, yazılı kaynaklara ulaşabilme ve yorumlayabilme becerisini kazandırma
Dersin İçeriği
Etnobotanik kavramının sınırlarının belirlenmesi, İnsan-bitki ilişkilerinin tarihi süreçte irdelenmesi, Anadolu halk tıbbı, Etnobotanik çalışmaların günümüz ilaç keşifleri açısından değerlendirilmesi, çalışma teknikleri, Etnobotanik veri tabanları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türkiye’de Bitkiler ile Tedavi, T. Baytop, 1999
Notlar
Baytop, T., 1963. Türkiye’nin Tıbbi ve Zehirli Bitkileri, İsmail Akgün Matbaası, İstanbul
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halk arasında çeşitli amaçlar için kullanılan bitkiler ve kullanım amaçları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Araştırmanın temel yöntemlerini kavrar. |
ÖÇ03 | Yerel kaynakları koruma, çevreye, bitkilere, onlardan yararlanan ve yararlanacak bugünkü ve gelecek kuşaklara sorumluluk bilincini aktarabilir |
ÖÇ04 | Etnobotanik önemi olan bitkileri tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gelişen dünyada etnobotaniğin amacı ve hedefi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Etnobotaniğin tanımı ve tarihsel gelişimi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Keşif kaynağı etnobotanik çalışmalara dayanan doğal ürünler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Geleneksel Anadolu tıbbında bitkilerin yeri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Anadolu'da bugüne kadar yapılan etnobotanik ve etnofarmasötik botanik çalışmalar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Etnobotanikte tıbbi bitkiler ve kullanımları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Etnobotanikte fitoterapi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Etnobotanikte homeopati | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Etnobotanikte aromaterapi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Etnobotanikte bitkilerin elsanatları alanında kullanımları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Etnobotanikte bitkilerin bölgesel gıda olarak kullanımları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Etnobotanik çalışma teknikleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Etnobotanik çalışmalarda kantitatif analiz yöntemleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dünyada ve Türkiye'de etnobotanik veri tabanları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 5 | 10 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |