Genel Bilgi
Kod | TM0029 |
Ad | Tarımsal Mekanizasyondaki Gelişmeler II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT |
Dersin Amacı / Hedefi
Genel ve ileri tarımsal mekanizasyon uygulamaları, bu alandaki teknolojik gelişmeler ve etkileri konusunda bilgi ve deneyim kazanmak
Dersin İçeriği
Tarımsal mekanizasyona ilişkin tanımlar, tarımsal mekanizasyonun yararları ve kısıtları, tarımsal mekanizasyon alet ve makinaları, tarım makinalarındaki teknolojik gelişmeler, tarım 1.0, tarım 2.0, tarım 3.0 ve tarım 4.0, hassas tarım , akıllı tarım.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1. Öztekin, S., Barut, Z.B., Bozdoğan, A.M., Bayat, A., Özcan, M.T., Güzel, E., İnce, A. ve Yıldız, Y., 2006. Tarım Makinaları 2, Nobel Kitabevi, Adana ISBN: 975-8561-65-0
Notlar
1. Michaelides E.E., 2012. Alternative Energy Sources, Green Energy and Technology, Springer Heidelberg Dordrecht London New York, ISBN 978-3-642-20950-5
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarım Makinaları ve Mühendisliğe özgü konularda güncel ve ileri bilgi birikimi edinir. |
ÖÇ02 | Tarımsal enerji ve iş makinaları alanındaki güncel ve ileri teknolojik gelişmeleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ03 | İleri Tarım Makinaları ve Teknolojileri konusundaki problemlerin çözümüne yönelik öneriler geliştirir ve bunları disipliniçi veya disiplinlerarası paylaşır. |
ÖÇ04 | İleri Tarım Makinaları ve Teknolojileri konusunda problemlerin çözümüne yönelik geliştirdiği önerileri ulusal/uluslararası alanlarda yazılı ya da sözlü olarak sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarım Teknolojilerinin ve Tarımsal Mekanizasyonun temel kavram ve tanımları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tarımsal Üretimde Kullanılan Enerji Kaynakları ve Makinaları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Termik Motorlar ve Gelişmeler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Internal Combustion Engines and Developments | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tarımsal Mekanizasyon İşletmeciliği ve Uygulamaları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tarımsal Üretimde Kullanılan İş Makinaları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Toprak İşleme Makinaları ve Gelişmeler. | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Ekim -Dikim Makinaları ve Gelişmeler. | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Sulama, Gübreleme, Bakım Makinaları ve Gelişmeler. | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Tarımsal Savaş Makinaları, Gelişmeler ve Çevresel Etkileri. | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Hasat-Harman Makinaları ve Gelişmeler. | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Hasat Sonrası Mekanizasyon Uygulamaları ve Gelişmeler. | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Hassas Tarım Teknolojileri. | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sürdürülebilir Tarım Teknolojileri. | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin konularına uygun verilen ödevi hazırlamak ve sunmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |