Genel Bilgi
Kod | TM0032 |
Ad | Tarımsal Mekanizasyondaki Gelişmeler I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Genel ve ileri tarımsal mekanizasyon uygulamaları, bu alandaki teknolojik gelişmeler ve etkileri konusunda bilgi ve deneyim kazanmak.
Dersin İçeriği
Tarımsal mekanizasyona ilişkin tanımlar, tarımsal mekanizasyonun yararları ve kısıtları, tarımsal mekanizasyon alet ve makinaları, tarım makinalarındaki teknolojik gelişmeler, tarım 1.0, tarım 2.0, tarım 3.0 ve tarım 4.0, hassas tarım , akıllı tarım.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Araştırma için Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi ve e-veri tabanlı online kütüphanelerden faydalanacaktır.
Notlar
1. Öztekin, S., Barut, Z.B., Bozdoğan, A.M., Bayat, A., Özcan, M.T., Güzel, E., İnce, A. ve Yıldız, Y., 2006. Tarım Makinaları 2, Nobel Kitabevi, Adana ISBN: 975-8561-65-0
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarım Makinaları ve Mühendisliğe özgü konularda güncel ve ileri bilgi birikimi edinir. |
ÖÇ02 | Tarımsal enerji ve iş makinaları alanındaki güncel ve ileri teknolojik gelişmeleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ03 | İleri Tarım Makinaları ve Teknolojileri konusundaki problemlerin çözümüne yönelik öneriler geliştirir ve bunları disipliniçi veya disiplinlerarası paylaşır. |
ÖÇ04 | İleri Tarım Makinaları ve Teknolojileri konusunda problemlerin çözümüne yönelik geliştirdiği önerileri ulusal/uluslararası alanlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarım Teknolojilerinin ve Tarımsal Mekanizasyonun temel kavram ve tanımları. | Ders notundaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tarımsal Üretimde Kullanılan Enerji Kaynakları ve Makinaları | Ders notundaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Termik Motorlar ve Gelişmeler. | Ders notundaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tarım Traktörleri ve Gelişmeler. | Ders notundaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tarımsal Mekanizasyon İşletmeciliği ve Uygulamaları. | Ders notundaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tarımsal Üretimde Kullanılan İş Makinaları. | Ders notundaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Toprak İşleme Makinaları ve Gelişmeler. | Ders notundaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Ekim -Dikim Makinaları ve Gelişmeler. | Ders notundaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Sulama, Gübreleme, Bakım Makinaları ve Gelişmeler. | Ders notundaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Tarımsal Savaş Makinaları, Gelişmeler ve Çevresel Etkileri. | Ders notundaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Hasat-Harman Makinaları ve Gelişmeler. | Ders notundaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Hasat Sonrası Mekanizasyon Uygulamaları ve Gelişmeler. | Ders notundaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Hassas Tarım Teknolojileri. | Ders notundaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sürdürülebilir Tarım Teknolojileri. | Ders notundaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin konularına uygun verilen ödevi hazırlamak ve sunmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |