Genel Bilgi
Kod | SD0571 |
Ad | Küreselleşme, İnsan ve Kalkınma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ORHAN CENGİZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, kalkınma olgusunun merkezinde yer alan insanın, küreselleşme ile birlikte kalkınma sürecindeki rolünü ve küreselleşme ve kalkınmanın insani gelişim üzerindeki etkisinin tartışılmasını hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
Küreselleşmenin tanımı ve kapsamı, küreselleşme-kalkınma ilişkisi, kalkınmanın insani gelişim üzerindeki etkisi ve insanın kalkınma sürecindeki rolü
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Amartya Kumar Sen-Development as Freedom; Dani Rodrik-Akıllı Küreselleşme; Dani Rodrik-Daha Adil Daha Makul Bir Küresel Ekonomi Mümkün Mü?
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Büyümenin tanımını yapar. |
ÖÇ02 | Kalkınmanın tanımını yapar. |
ÖÇ03 | Küreselleşmeyi tanımlar. |
ÖÇ04 | Büyüme ve kalkınma arasındaki farkı açıklar. |
ÖÇ05 | Küreselleşme ve kalkınma ilişkisini açıklar. |
ÖÇ06 | Kalkınmanın bileşenlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Kalkınma sürecinde insanın önemini kavrar ve açıklar. |
ÖÇ08 | Küreselleşme, insan ve kalkınma ilişkisini açıklar. |
ÖÇ09 | Birleşmiş Milletler kalkınma hedeflerinde insan faktörünün yeri ve önemini açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşme, insan ve kalkınma ilişkisinin tanımı ve önemi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Büyümenin tanımı | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Kalkınmanın tanımı, büyüme ve kalkınma ilişkisi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Küreselleşmenin tanımı ve kapsamı | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Küreselleşme ve kalkınma ilişkisi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Kalkınmanın Belirleyicileri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Kalkınma Sürecinde İnsanın Rolü | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Küreselleşmenin ve Kalkınmanın İnsani Gelişime Etkisi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Tartışma |
10 | Teknoloji, İnsan ve Kalkınma | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | İnsan Merkezli Kalkınma Yaklaşımları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Küreselleşme ve Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin İnsani Boyutu | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Küreselleşme-Kalkınma-İnsan İlişkisi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Küreselleşmenin Geleceği | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |