Genel Bilgi
Kod | SD0557 |
Ad | Atmosfer ve İklim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MİNE TÜLİN ZATEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MİNE TÜLİN ZATEROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Atmosfer, iklim, iklim elemanlarının tanınması, atmosfer ve meteorolojinin öneminin kavranması.
Dersin İçeriği
Meteorolojinin amacı ve önemi, atmosferin yapısı ve özellikleri, atmosfer kirlilikleri, hava, iklim ve iklim elemanları, iklim tipleri, iklim değişikliği.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meteoroloji ve klimatoloji tanımını açıklar. |
ÖÇ02 | Atmosfer yapısı ve özelliklerini anlatır. |
ÖÇ03 | İklim elemanlarını anlatır. |
ÖÇ04 | İklim tiplerini açıklar. |
ÖÇ05 | Hava kirliliği modellemesini ve hava kalitesini anlatır. |
ÖÇ06 | İklim değişikliğini açıklar. |
ÖÇ07 | Yenilenebilir enerji kaynaklarını anlatır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Meteoroloji ve Klimatoloji tanımı, önemi, ve gelişimi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Meteorolojinin bölümleri ve uygulama alanları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Atmosferin yapısı ve özellikleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Hava Sıcaklığı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hava basıncı ve Rüzgar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Atmosferik Nem ve Yağış | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Buharlaşma ve bulutlar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Güneş ışınımı ve güneşlenme süresi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | İklim tipleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Hava kütleleri ve Cephe sistemleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Meteorolojik rasatlar, rasat parkı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Hava Kirliliği Modellemesi ve Hava Kalitesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İklim değişikliği | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Yenilenebilir enerji kaynakları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
AKTS | 3 AKTS |