Genel Bilgi
Kod | SD0378 |
Ad | Üniversitelerde Yaşam Kültürü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı üniversiteyi tanımak, üniversitemizin olanaklarından yararlanmayı öğrenmek, üniversitemizin misyon, vizyon ve değerlerini benimsemek, bilimsel ve sosyal etkinliklerden nasıl yararlanılacağını öğrenmek.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği genel amacı üniversiteyi tanımak, üniversitemizin olanaklarından yararlanmayı öğrenmek, üniversitemizin misyon, vizyon ve değerlerini benimsemek, bilimsel ve sosyal etkinliklerden nasıl yararlanılacağını öğrenmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Üniversitelerde Yaşam Kültürü Prof. Dr. Alaettin Sabancı ,Yard. Doç. Dr. Veysel Polat,Yard. Doç. Dr. Fahri Kurtay,Ahmet Hamdi Hatipoğlu
Notlar
Power point sunum, Dijital kaynaklar, Ders kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üniversitemizle ilgili temel bilgileri açıklar |
ÖÇ02 | Üniversitemizin misyon, vizyon, yaklaşım ve kurallarını açıklar |
ÖÇ03 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak kendi haklarını ve üniversite olanaklarını kullanmayı açıklar. |
ÖÇ04 | Üniversite Organlarını anlatır. |
ÖÇ05 | Ç.Ü.Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğini açıklar. |
ÖÇ06 | Ç.Ü.Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğini açıklar, devam |
ÖÇ07 | Meslek Yüksekokulları Staj Yönergesi ve Staj Talimatını uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üniversitede Yaşam | anlatım,soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Özgüven, Atılganlık ve Etkin Dinleme | soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Üniversitemiz, Yüksekokulumuz | beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
4 | Yükseköğretimin Amacı ve Yükseköğretim Kurulu | beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Üniversite Organları | anlatım,soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Öğretim Elemanları, Öğretim ve Öğrenciler | anlatım,soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ç.Ü.Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği | anlatım,soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ödev | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sınavlar, Başarı Notları ve Not Ortalamaları | anlatım,soru cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Disiplin Cezaları, Disiplin Suçları | anlatım,soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Öğrenci Disiplin Soruşturmasının Yapılışı ve Uygulanması | anlatım,soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yaz Yarıyılı Öğrenimi, Yatay ve Dikey Geçişler | anlatım,soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Sağlık, Sosyal, Kültürel Faaliyetler ve Barınma | anlatım,soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Meslek Yüksekokulları Staj Yönergesi ve Staj Talimatı | anlatım,soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Staj Yönergesi ve Staj Talimatı | anlatım,soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |