SD0253 Plastik Kirliliği ve Etkileri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0253
Ad Plastik Kirliliği ve Etkileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEDAT GÜNDOGDU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEDAT GÜNDOGDU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı plastik kirliliği öğrenmek, plastik kirliliğin yaşam üzerindeki etkilerini anlamak, organizmalarla etkileşimleri öğrenmek, plastik kirliliğin araştırma yöntemlerini öğrenmek ve plastik kirliliğin nasıl azaltılacağını bilmektir.

Dersin İçeriği

Plastik nedir Plastik tipleri nelerdir Plastik üretiminin tarihsel gelişimi. Plastik kirliliğinin kaynakları. Plastik kirliliğinin çevreye bulaşma yolları. Microplastik.Plastik kirliliğinin canlılara olan etkisi. Plastik kirliliği araştırma yöntemleri. Plastik kirliliğini azaltma yolları. Sürdürülebilir tüketim.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Gündoğdu S. Plastik: Mucize mi Felaket mi. 2022. Yeni İnsan Yayınları Sistemdeki ders notu

Notlar

Çevik, C., Kıdeyş, A. E., Tavşanoğlu, Ü. N., Kankılıç, G. B., & Gündoğdu, S. (2021). A review of plastic pollution in aquatic ecosystems of Turkey. Environmental Science and Pollution Research, 1-20. Mihai, F. C., Gündoğdu, S., Khan, F. R., Olivelli, A., Markley, L. A., & Van Emmerik, T. (2022). Plastic pollution in marine and freshwater environments: abundance, sources, and mitigation. In Emerging Contaminants in the Environment (pp. 241-274). Elsevier.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Plastik tiplerini, plastiklerin karasal ve denizel ortamlara nasıl bulaştığını anlatır.
ÖÇ02 Plastik kirliliğinin yarattığı olumsuz etkileri ve plastik kirliliğini araştırma yöntemlerini anlatır.
ÖÇ03 Plastik kirliliği ile canlı yaşamı arasındaki ilişki ortaya konur.
ÖÇ04 Plastik kirliliğini azaltmanın yollarını anlatır.
ÖÇ05 Mikroplastikler hakkında bilgi verir.
ÖÇ06 Geri dönüşümün plastik kirliliğini önlemedeki yetersizliğini anlatır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Plastik nedir Plastik materyalin tarihi Ders notlarının okunması gereklidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Plastiğin üretimi: Süreçler Ders notlarının okunması gereklidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Plastiğin üretimi Ders notlarının okunması gereklidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Plastik kirliliğine giriş Ders notlarının okunması gereklidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Plastik kirliliği nedir? Ders notlarının okunması gereklidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Plastik kirliliğinin kaynakları Ders notlarının okunması gereklidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
7 Plastik kirliliğinin yolları Ders notlarının okunması gereklidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Önceki haftaların ders notlarının okunması gereklidir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Mikroplastikler Nedir Ders notlarının okunması gereklidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Mikroplastikler nasıl oluşur? Ders notlarının okunması gereklidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Mikroplastiklerin etkileri Ders notlarının okunması gereklidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Geri dönüşüm Ders notlarının okunması gereklidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 Geri dönüşüm ve plastik çöp ticareti Ders notlarının okunması gereklidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Plastik kirliliğine karşı alınabilecek önlemler Ders notlarının okunması gereklidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 Plastik ayak izini azaltmanın yolları Ders notlarının okunması gereklidir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki derslerden edinilen bilgiler gözden geçirilmelidir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki derslerden edinilen bilgiler gözden geçirilmelidir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.08.2024 03:19