Genel Bilgi
Kod | SD0504 |
Ad | UNITY ile 3D Oyun Programlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı, öğrencilere Unity oyun motorunu kullanarak oyun geliştirmenin temel becerilerini kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere oyun geliştirme yolculuğunda güçlü bir temel sunarak, ileri düzey oyun programlama ve geliştirme çalışmaları için de bir temel oluşturmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilere popüler oyun motoru Unity kullanarak temel oyun programlama becerilerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders boyunca öğrenciler, oyun geliştirme sürecinin temel adımlarını anlayacak ve Unity'nin kullanıcı dostu arayüzü üzerinden oyunlar oluşturmayı öğreneceklerdir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
https://enformatik.cu.edu.tr
Notlar
https://learn.unity.com
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Unity ve Oyun Programlama Temelleri: Unity'nin temel özelliklerini anlar ve kullanır. Yeni bir oyun projesi oluşturur ve projenin ayarlarını yapılandırır. Oyun sahnesini düzenler ve oyun nesnelerini yönetir. |
ÖÇ02 | Temel Programlama Becerileri: Değişkenleri ve veri tiplerini kullanır. Koşullu ifadeler ve döngüleri uygular. Fonksiyonlar ve yöntemleri oluşturur ve kullanır. |
ÖÇ03 | Oyun Nesneleri ve Hiyerarşi: Oyun nesnelerinin oluşturur, düzenler ve birbirleriyle etkileşimini yapar. Oyun nesnelerinin hiyerarşik yapıdaki rollerini anlar. |
ÖÇ04 | Giriş ve Kontroller: Kullanıcı girişi alabilir ve kullanıcı kontrollerini oluşturur. Karakter ve nesneleri klavye, fare veya dokunmatik kontrollerle yönetir. |
ÖÇ05 | Fizik ve Hareket: Rigidbody bileşenini kullanır ve fizik kurallarını uygular. Oyun nesnelerini fizik tabanlı hareket ettirir ve çarpışmaları yönetir. |
ÖÇ06 | Oyun Mekanikleri ve Tasarımı: Oyun durumlarını ve oyun döngüsünü anlar. Skorlama sistemi ve oyun sonlandırma mekaniklerini oluşturur. |
ÖÇ07 | Ses ve Görsellik: Ses efektlerini ve müzikleri oyunlara ekler. 2D ve 3D grafikleri kullanır ve oyun görselliğini geliştirir. |
ÖÇ08 | Oyun Optimizasyonu ve Performans: Oyun performansını artırmak için optimizasyon tekniklerini anlar ve uygular. Bellek ve kaynak yönetimi konusunda temel bilgi sahibi olur. |
ÖÇ09 | Unity Asset Store ve Eklentiler: Unity Asset Store'dan kaynakları bulur ve kullanır. Popüler eklentilerin avantajlarını ve kullanımını anlar. |
ÖÇ10 | Kullanıcı Arayüzü Tasarımı: Oyun içi kullanıcı arayüzü oluşturur ve düzenler. |
ÖÇ11 | Yapay Zeka ve Düşman Davranışları: Temel yapay zeka algoritmalarını anlar ve uygular. Düşman karakterlerin hareketlerini ve saldırılarını tasarlar ve uygular. |
ÖÇ12 | Oyun Bitirme ve Dağıtma: Oyunu farklı platformlarda derler ve çalıştırır. Oyunun dağıtımı konusunda bilgi sahibi olur ve çeşitli dağıtım kanallarında yayınlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Oyun motorları ve Unity'nin temel özellikleri. | Literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel Programlama Kavramları: Değişkenler ve veri tipleri. Koşullu ifadeler ve döngüler. | Materyal okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Daha Fazla Programlama Kavramı: Fonksiyonlar ve yöntemler. Nesneler arası etkileşim. | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Oyun Nesneleri ve Hiyerarşi: Oyun nesnelerinin oluşturulması ve düzenlenmesi. Hiyerarşi yapısı ve bağlantıları. | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Giriş ve Kontroller: Kullanıcı girişi (klavye, fare veya dokunmatik) Karakter ve nesne kontrolü. | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Fizik ve Hareket: Rigidbody bileşeni ve fizik kuralları. Nesnelerin hareketi ve çarpışmalar. | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Oyun Mekanikleri ve Tasarımı: Oyun durumları ve oyun döngüsü. Skorlama ve oyun sonlandırma. | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ses ve Görsellik: Ses efektleri ve müzik eklemek. 2D ve 3D grafiklerin kullanımı. | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Oyun Optimizasyonu: Performans artırma yöntemleri. Bellek ve kaynak yönetimi | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Oyun Araçları ve Eklentileri: Unity Asset Store kullanımı. Popüler eklentilerin tanıtımı | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | UI Tasarımı: Kullanıcı arayüzü ve etkileşimi oluşturma. Menü ve arayüz düzenleme. | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Yapay Zeka ve Düşman Davranışları: Temel yapay zeka algoritmaları. Düşman karakterlerin hareketi ve saldırıları. | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Oyuna görsel efektler ekleme. | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Oyunu Bitirme ve Dağıtma: Oyunun derleme ve farklı platformlarda çalıştırma. Oyunun dağıtımı ve yayınlanması. | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |