Genel Bilgi
Kod | SD0473 |
Ad | Su Ürünlerinde Kalite ve Kontrol |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Önlisans/Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ALİ SERHAT ÖZKÜTÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ALİ SERHAT ÖZKÜTÜK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Taze, dondurulmuş ve işlenmiş su ürünlerinde kalitenin tanımı ve korunması için gerekli olan kalite kontrol yöntemleri ile ilgili bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kalite ne demektir, Su ürünlerinde kalite tanımı, Su ürünleri güvenliği, Ölümden sonraki değişimler, Rigor mortis aşamaları, Rigor indeksi, Rigor mortisin tazelik üzerine etkisi. Kalite ve tazeliğin belirlenmesi. Fiziksel, kimyasal ve duyusal analizler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Taze Balıkta Kalite ve Kalite Değişimleri. FAO Balıkçılık Teknik Notu 348. Nobel Yayınevi
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kalite ve güvenli gıda tanımını açıklar |
ÖÇ02 | Kalite kontrol yöntemlerini açıklar |
ÖÇ03 | Su Ürünlerini satın alıken veya tüketirken kaliteyi açıklar |
ÖÇ04 | İşlenmiş ürünlerde yapılması gereken kalite kontrol analiz yöntemlerini uygular |
ÖÇ05 | Su ürünlerinde uygulanan kimyasal analiz yöntemlerini uygular |
ÖÇ06 | Su ürünlerinde kalite kontrol yapma gerekçelerini anlatır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalite ve tanımları | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kalite özelliklerinin sınıflandırılması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kalite kaybı ve bozulma | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Katkı maddelerinin kalite üzerine etkisi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ambalajın kaliteye etkisi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kalite kaybında fiziksel, kimyasal ve biyolojik etkenler | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kalite ve tazeliği belirleme yöntemleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Duyusal yöntemlerin kalite korunumu ve belirlenmesindeki yeri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Doğal toksinler | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ölümden sonraki değişimler, rigor mortis aşamaları, rigor indeksi, rigor mortisin tazelik üzerine etkisi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Taze yakalanmış balıkta amin içeriği, Trimetilaminoksit (TMAO), Toplam uçucu bazik azot (TVB-N) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Balığın post mortem depolanmasının proteinler üzerindeki etkisi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Mikrobiyal kökenli bozulmalar ve önleme yöntemleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | HACCP | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |