Genel Bilgi
Kod | SD0499 |
Ad | Endüstriyel Hammaddelerin Yaşamımızdaki Önemi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Endüstriyel Hammaddelerin günlük yaşantımızdaki kullanımı ve önemi
Dersin İçeriği
Endüstriyel hammaddelerin jeolojik, mineralojik özelliklerinin tanıtılması, Endüstride kullanım yerlerinin ve özelliklerinin bilinmesi
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Endüstriyel Hammaddeler Prof.Dr Sedat TEMUR
Notlar
Rare Earth Element Mines, Deposits, and Occurrences Greta J. Orris1 and Richard I. Grauch2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Jeoloji, mineral ve kayaç nedir tanımlar |
ÖÇ02 | Endüstriyel hammadde kavramını ve Günlük yaşantımızdaki etkisini anlatır |
ÖÇ03 | Önemli Mineral ve kayaçların endüstride nerede kullanıldığı bilir |
ÖÇ04 | Endüstriyel hammaddelerin ülkemizdeki konumlarını tanımlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Jeoloji, mineral, kayaç ve Endütriyel hammadde nedir | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tanım, Sınıflandırılması, Endüstriyel Hammaddelerin Oluşumu, Aranması | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Asbest, Baritin mineralleri, Kullanım alanları, Türkiye ve rezervleri | İlgili konuları Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Süs taşları, | konuların Araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Mermer nedir? Türkiyede bulunan çeşitleri | İlgili konuları Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kİl nedir, Kullanım alanları | İlgili konuları Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Borve Fosfat mineralleri, Kullanım alanları,Türkiyedeki durumları rezervleri | İlgili konuları Araştırma İlgili konuları Araştırm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Grafit, Granat, Granit , Jips ve Anhidrit oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kireçtaşı ve dolomit, Kömür, Kristal kalsit, Kristal kuvars, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyedeki durumları rezervleri | Der notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Nadir toprak elementleri, Olivin, Perlit, Pomza Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Agrega | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kaya Tuzu oluşumu, Kil mineralleri mineralleri, | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Mineral el örneklerinin gösterimi | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kayaç el örneklerinin gösterimi | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |