Genel Bilgi
Kod | SD0659 |
Ad | Yaratıcı Yazarlık-I-II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, kendilerini yazılı şekilde ifade edebilme olanağı ve metinlerini birbirleri ile paylaşma fırsatı verir.
Dersin İçeriği
Kişisel makale, akademik makale, kurgu, serbest yazı, gramer, yazma oyunu, şiir
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Ray Bradbury, Yazın Sanatı ve Yaratıcı Yazarlık
Notlar
Rilke- Genç Bir Şaire Mektuplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yazmaktan keyif almayı sağlar. |
ÖÇ02 | Öğrencilerin metinlerini birbirleriyle paylaşmalarını; birbirlerini dinlemelerini ve saygı duymalarını sağlar. |
ÖÇ03 | Öğrencilerin kendilerini bir yazar topluluğu üyesi gibi hissetmelerini sağlar. |
ÖÇ04 | Her öğrenci için kendi eşsiz “seslerinin” farkına varmalarını ya da onu bulmalarını sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Lütfen kendiniz hakkında bir sayfa kadar yazınız. | Belirlenen konuda yazma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
2 | Lütfen yazma tecrübeleriniz hakkında yazınız. | Belirlenen konuda yazma-2 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Lütfen sevdiğiniz bir yer hakkında yazınız. | Belirlenen konuda yazma-3 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Lütfen bildiğiniz bir masalı yeniden yazınız. | Belirlenen konuda yazma-4 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | yazdığınız masalı, hakiyedeki bir karakterin ya da bir eşyanın gözünden yazınız. | Belirlenen konuda yazma-5 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | masalınızdan üç karakter ve\ ya eşya seçiniz ve detaylı bir şekilde tasvir ediniz. | Belirlenen konuda yazma-6 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | masalınızdaki önemli bir detayı değiştiriniz. | Belirlenen konuda yazma-7 | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Yazılanları paylaşmak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | "Kaplumbağa Terbiyecisi" adlı tabloyu anlatan bir hikâye yazın | Belirlenen konuda yazma-9 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Bir şairin şiirine karşılık bir şiir yazın | Belirlenen konuda yazma-10 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Garip şiirinden esinlenen bir şiir yazın | Belirlenen konuda yazma-11 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | İkinci Yeni şiirinden esinlenen bir şiir yazın | Belirlenen konuda yazma-12 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | "Bir zamanlar ben..." deneyiminizle ilgili bir eser yazın | Belirlenen konuda yazma-13 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | sizin için çok önemli olan birisi hakkında yazınız. | Belirlenen konuda yazma-14 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Seçtiğiniz ünlü bir tablodan esinlenerek istediğiniz türde bir eser yazın. | Belirlenen konuda yazma-15 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılanları sınıf ortamında paylaşmak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılanları sınıf ortamında paylaşmak.. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |