Genel Bilgi
Kod | SD0564 |
Ad | Sürdürülebilir Gıda Sistemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATİH ÖZOĞUL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATİH ÖZOĞUL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma kavramlarını tanıtmak; gıda sisteminde sürdürülebilirliğin multidisipliner bir sistem yaklaşımıyla değerlendirilebilmesi için gereken bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriği
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilir gıda sistemleri kavramı ve çerçevesi, iklim değişimi ve gıda sistemi, eko-etiketleme, gıda sistemi sürdürülebilirliğinin değerlendirilmesi, gıda sistemi aşamalarında sürdürülebilirlik konuları hakkında bilgi verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Ders notları, bilimsel makaleler
Notlar
Ders notları, bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınmayı tanımlar. |
ÖÇ02 | Sürdürülebilir gıda sistemi kavramı ve çerçevesini açıklar. |
ÖÇ03 | Gıda sistemlerinde sürdürülebilirlik sorunlarını belirler ve bunları çözmek için çözümler geliştirir. |
ÖÇ04 | Mühendislik uygulamalarının sürdürülebilirlik üzerine etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ05 | Sürdürülebilir gıda sistemlerinin tasarım ve işletilmesinde ilgili mühendislerin rol ve sorumluluklarını analiz eder. |
ÖÇ06 | Sürdürülebilir gıda ile ilgili bilgileri, durumları ve fikirleri etkin bir şekilde tartışıp aktarır. |
ÖÇ07 | Sürdürülebilirlik konuları ile ilgili bilgiye ulaşabilmek için çeşitli multidisipliner kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınmaya giriş | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sürdürülebilir gıda sistemleri – kavram ve çerçeve | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sürdürülebilir gıda üretimini etkileyen faktörler: İklim değişikliği, sera gazları ve karbon salınımı | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İklim değişikliği ve gıda sistemi | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sürdürülebilir gıda üretimini etkileyen faktörler: sürdürülebilir su ve tarım uygulamaları | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Küresel gıda güvenliği | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ara sınav öncesi hazırlık | Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Döngüsel ekonomi | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sürdürülebilir gıda üretim sistemleri ve gıda güvenliği | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Gıda sisteminde (üretimden tüketime) sürdürülebilirlik | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sürdürülebilir gıda sistemlerinin yasal boyutu | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | AB Çiftlikten Çatala Stratejisi | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dünyanın sürdürülebilir gıda politikaları | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yarıyıl sonu sınav öncesi hazırlık | Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |