Genel Bilgi
Kod | SD0291 |
Ad | Basketbol Temel Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen GÖKŞİN MÜNEVVER KOÇAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen GÖKŞİN MÜNEVVER KOÇAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğretmen GÖKŞİN MÜNEVVER KOÇAK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğretmen GÖKŞİN MÜNEVVER KOÇAK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğretmen GÖKŞİN MÜNEVVER KOÇAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Basketbol temel tekniklerini öğretmek, beceri ve yetenek kazandırmak.
Dersin İçeriği
Basketbol temel duruşu, Pivot adımı, Stoplar, Top tutma, Pas, Top sürme, Şut tekniği, Faul atışı, Sağ ve Sol Turnike, Hızlı Hücum, Ribaunt, Aldatmalar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basketbol Teknik Taktik Antrenman Prof. Dr. Yaşar Sevim
Notlar
Yayımlanmamış ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel,kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ02 | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
ÖÇ03 | Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar. |
ÖÇ04 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
ÖÇ05 | Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir. |
ÖÇ06 | Çalıştığı ortamda meslektaşları ile işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
ÖÇ07 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
ÖÇ08 | Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. |
ÖÇ09 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır. |
ÖÇ10 | Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıkları konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
ÖÇ11 | Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar. |
ÖÇ12 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar. |
ÖÇ13 | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır. |
ÖÇ14 | Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
ÖÇ15 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Basketbol temel duruşu | Anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | Pivot adımı | Uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Stoplar | Uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Top tutma | Uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Pas | Uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Eğitsel oyunların aktif ısınmadaki etkileri ve basketbolda ısınma | Uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Top sürme | Uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Dairesel Antrenman ( Pas ve top sürme) | Uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Şut tekniği | Uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Faul atışı | Uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Sağ ve Sol Turnike Atışı | Uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Hızlı Hücum | Uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Ribaunt | Uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Aldatmalar | Uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 16 | 32 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |