Genel Bilgi
Kod | SD0348 |
Ad | Sürdürülebilir Yaşamda Su |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. EVŞEN GÜZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. EVŞEN GÜZEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Suyun önemini kavramak, yeryüzündeki kullanılabilir su kaynakların miktarı ve yaşam için önemini öğrenmek, su kirliliğinin sebepleri, çeşitleri ve konuyla ilgili alınabilecek tedbirler ile ilgili bilgi edinmek, iklim değişikliğinin su kaynakları üzerine etkisini öğrenmek, su krizi, su hakkı, su ayak izi, suyun akılcı ve sürdürülebilir kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği
Suyun genel özellikleri, su döngüsü, yeryüzündeki dağılımı, kullanılabilir su kaynaklarının durumu, sürdürülebilir su ve ekolojik yaşam, su ve insanlık ilişkisi, su kirliliği ve yeni nesil kirleticiler, su kirliliği ve su kirliliğini önlemek için alınabilecek tedbirler, iklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisi ,ormansızlaşma ve seller, su krizi, su hakkı, su ayak izi, suyun akılcı ve sürdürülebilir kullanımı
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Sürdürülebilir Yaşamda Su Dersi Ders Notları
Notlar
Yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su hakkındaki genel bilgileri, su döngüsünü ve suyun yeryüzündeki dağılımını açıklar. |
ÖÇ02 | Yeryüzünde ve Ülkemizdekikullanılabilir su kaynaklarının önemini, miktarınıve dağılımını anlatır. |
ÖÇ03 | Suyun sürdürülebilir kullanımı ve ekolojik yaşam hakkında açıklama yapar. |
ÖÇ04 | Tarihten günümüze suyun insanlık için önemini anlatır. |
ÖÇ05 | Su kirliliğinin sebeplerini ve su kirliliğine sebep olan yeni nesil kirleticilerin varlığını kavrar ve kirliliği azaltmak veya önlemek için alınabilecek tedbirleri uygular. |
ÖÇ06 | İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisini açıklar. |
ÖÇ07 | Su krizi, su hakkı, su ayak izi, suyun akılcı ve sürdürülebilir kullanımını açıklar ve bu bilgileri günlük yaşamında uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Suyun Genel Özellikleri | Suyun genel özellikleri ile ilgili okuma yaparak ön bilgi edinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Suyun Yeryüzündeki Serüveni (Su Döngüsü), Dağılımı ve Su Kaynaklarının Durumu | Su döngüsü, dağılımı ve su kaynaklarının durumu ile ilgili okuma yaparak ön bilgi edinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Sürdürülebilirlik Kavramı | Sürdürülebilirlik kavramı ile ilgili okuma yaparak ön bilgi edinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Sucul Ekolojik Yaşam | Sucul ekolojik yaşam ile ilgili okuma yaparak ön bilgi edinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tarihten Günümüze Su ve İnsan | Tarihten günümüze su ve insan ilişkisi ile ilgili okuma yaparak ön bilgi edinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Su Kirliliği ve Yeni Nesil Kirleticiler | Su kirliliği ile ilgili okuma yaparak ön bilgi edinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Dünyada ve Ülkemizde Su Kirliliği ve Su Kirliliğini Önlemek için Alınabilecek Tedbirler | Su kirliliği ile ilgili okuma yaparak ön bilgi edinir ve alınabilecek önlemler ile ilgili fikir sahibi olur. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınav konularının tekrarını yapar. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | İklim Değişikliğinin Su Kaynaklarına Etkisi | İklim değişikliği ile ilgili okuma yaparak ön bilgi edinir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ormansızlaşma ve Seller | Ormansızlaşma ve seller ile ilgili okuma yaparak ön bilgi edinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Su Krizi | Su krizi ile ilgili okuma yaparak ön bilgi edinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Su Hakkı | Su hakkı ile ilgili okuma yaparak ön bilgi edinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Su Ayak İzi | Su ayakizi ile ilgili okuma yaparak ön bilgi edinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Suyun Akılcı ve Sürdürülebilir Kullanımı | Su sürdürülebilir kullanımı ile ilgili okuma yaparak ön bilgi edinir. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Teknik Gezi | Teknik gezide ziyaret edilecek yer ile ilgili ön bilgi edinir. | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav konularının tekrarını yapar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav konularının tekrarını yapar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |