Genel Bilgi
Kod | SD0185 |
Ad | Futsal (Salon Futbolu) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen NURİ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen NURİ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğretmen NURİ YILDIZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Futsala özgü temel tekniklerin uygulaması,kuralları bilme ve takım oyununu uygulayabilme
Dersin İçeriği
Salon Futbolunun Tanımı ve Tarihsel Gelisimi Serbest zaman icerisinde kullanımı ve amacı Dünya da ve Türkiye de salon futbolu organizasyonları
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Futsal Teknik Taktik (Dr. Mehmet ALTIN) UEFA -B- Güncelleme kursu notları (TFF Yayınları-İSTANBUL)
Notlar
Ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
ÖÇ02 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
ÖÇ03 | Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
ÖÇ04 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır. |
ÖÇ05 | Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program içeriğinin açıklanması ve tartışma. | literatür tarama | |
2 | Branşın tarihçesi | literatür tarama | |
3 | Oyun kuralları | literatür tarama | |
4 | Futsalda, topla tanışma ve top tutma teknikleri | literatür tarama | |
5 | Pas ve top sürme tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | literatür tarama | |
6 | Aldatma ve şut tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | literatür tarama | |
7 | Kaleci tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | literatür tarama | |
8 | Ara Sınavlar | literatür tarama | |
9 | Oyunla teknik uygulama | literatür tarama | |
10 | Drill çalışmaları A | literatür tarama | |
11 | Drill çalışmaları B | literatür tarama | |
12 | Taktik çalışmalar (Savunma) | literatür tarama | |
13 | Taktik çalışmalar (Hücum) | literatür tarama | |
14 | Yarışma formunda uygulamalar A | literatür tarama | |
15 | Yarışma formunda uygulamalar B | literatür tarama | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | literatür tarama | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | literatür tarama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |