Genel Bilgi
Kod | SD0491 |
Ad | Tenis |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders tenis için gerekli olan temel teknik becerileri edinmeyi, eğitim öğretim metotlarını kullanımını ile oyun kurallarını ve sahayı tanıyarak karşılıklı maç yapabilme düzeyine erişmeyi hedefleyerek mesleki yaşamına katkı sunmayı amaçlar
Dersin İçeriği
Bu ders tenis tarihi, saha özellikleri ve oyun kuralları ile top duygusu,forhend, backhand, servis ve vole teknikleri ile öğretim metotlarını kapsamaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Tenis adım adım başarı, Ekin yayınları, Jim Brown & Camille Soulier
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Forehand, backhand,vole ve servis tekniğini uygulayabilir |
ÖÇ02 | Saha ölçülerini bilir ve sahanın bölgelerini tanır |
ÖÇ03 | Basit düzeyde maç yapabilir ve yönetebilir |
ÖÇ04 | Öğretimde temel eğitim metodlarıyla hareket edebilir |
ÖÇ05 | Tenisi sportif mesleki yaşamına adapte edebilir |
ÖÇ06 | Çok yönlü olma becerisi kazanır |
ÖÇ07 | Mesleki hayatında empati kurabilir |
ÖÇ08 | Turnuva oynama becerisi ve özgüveni kazanır. |
ÖÇ09 | Eksiklerinin ve becerilerinin farkına varır |
ÖÇ10 | Arkadaşlarıyla ortak çalışabilir |
ÖÇ11 | Temel deneyimleri kazanır |
ÖÇ12 | Antrenörlük iletişim becerisi kazanır |
ÖÇ13 | Belli bir disiplinle hareket etmeyi öğrenir |
ÖÇ14 | Sportif sosyal çevre kazanır |
ÖÇ15 | Mesleki öz güven kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tenis tarihçe, saha ve kullanılan malzemeler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Raket ve topla beceri alıştırmaları | Beceri alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Raket tutuşu. Forhand tekniğine giriş | Forhand tekniği video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Forhand Tekniğini İyileştirme | Konu tekrarları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Backhand tekniğine giriş | Backhand tekniği video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Backhand Tekniğini İyileştirme | Konu tekrarları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Servis tekniklerine giriş | Servis tekniği video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Servis tekniğini geliştirme | Konu tekrarları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Servis karşılama | Top karşılama egzersizleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Vole tekniği | Duvar Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Vole tekniğini geliştirme | Duvar Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tekler ve çiftler oyun kuralları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Ders içi tekler turnuva | Tekniklerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ders içi çiftler turnuva | Tekniklerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |