Genel Bilgi
Kod | SRT345 |
Ad | Atölye Stajı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Atölyede üretim ve ürün pazarlama becerisi kazandırmak
Dersin İçeriği
Atölyede üretilen seramikleri tanımak, üretim sırasında karşılaşılan sorunları tespirt etmek ve sorunların tespiti konularında temel uygulama becerileri edinmek.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, Hasan Başkırkan, ISBN: 9789750408304, Yıl: 2020
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seramik ürünü kullanıcısı ve ergonomi ilişkisini kullanarak kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirir. |
ÖÇ02 | Üretim yapacağı seramik ürünün çizimlerini yapar ve uygular |
ÖÇ03 | Ürünün kalitesini artıran çözümler uygular. |
ÖÇ04 | Seramik ürün kullanıcısının ihtiyaçlarına yönelik estetik ve fonksiyonel tasarım geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 1 | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 2 | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 3 | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 4 | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 5 | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 6 | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 7 | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Proje dosyası hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 8 | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
10 | Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 9 | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
11 | Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 10 | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
12 | Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 11 | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 12 | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
14 | Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 13 | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
15 | Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 14 | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje dosyası hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje dosyası hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |