SRT345 Atölye Stajı

4 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT345
Ad Atölye Stajı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Staj
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Atölyede üretim ve ürün pazarlama becerisi kazandırmak

Dersin İçeriği

Atölyede üretilen seramikleri tanımak, üretim sırasında karşılaşılan sorunları tespirt etmek ve sorunların tespiti konularında temel uygulama becerileri edinmek.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, Hasan Başkırkan, ISBN: 9789750408304, Yıl: 2020

Notlar

İnternet Kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seramik ürünü kullanıcısı ve ergonomi ilişkisini kullanarak kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirir.
ÖÇ02 Ürünün kalitesini artıran çözümler uygular.
ÖÇ03 Seramik ürün kullanıcısının ihtiyaçlarına yönelik estetik ve fonksiyonel tasarımlar geliştirir.
ÖÇ04 Üretim yapacağı seramik ürünün eskizlerini sunar.
ÖÇ05 Seramik ürünün üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 1 Atölye uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
2 Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 2 Atölye uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
3 Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 3 Atölye uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 4 Atölye uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
5 Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 5 Atölye uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 6 Atölye uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 7 Atölye uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Proje dosyası hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 8 Atölye uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
10 Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 9 Atölye uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
11 Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 10 Atölye uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
12 Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 11 Atölye uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
13 Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 12 Atölye uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
14 Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 13 Atölye uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
15 Staj yapılan Seramik Atölyelerinin belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleğe yönelik çalışmalar ve uygulamalar 14 Atölye uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje dosyası hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje dosyası hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 20 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2024 11:39