Genel Bilgi
Kod | VPT 730 |
Ad | Yüksek Lisans Tezi (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet Önder KARAYİĞİT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET HALIGÜR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET AYDOĞAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Mehmet Önder KARAYİĞİT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin ilgisine yönelik olarak belirlenecek tez konusunun doğru ve ekonomik bir şekilde gerçekleştirilmesine olanak tanımak, öğrencinin ihtiyaçlarına dönük her türlü ekipmanın doğru kullanımını sağlamak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Tez çalışmasının yürütülmesi ile tezin verimli bir şekilde sonuca ulaştırılabilmesi çalışmanın temelini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
YOKTUR
Kaynaklar
Ç.Ü. TEZ YAZIM MERKEZİ TARAFINDAN ARŞİVLENEN TEZLER
Notlar
Güncel literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilim felsefesi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Tez çalışması için gerekli evrensel kuralları öğrenir. |
ÖÇ03 | Bilimsel çalışmalarda etik kuralları öğrenir. |
ÖÇ04 | Çalışılacak konuda danışman öğrenci eşgüdümünü sağlar. |
ÖÇ05 | Tez çalışmalarında dikkat edilecek hususları öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Veteriner patoloji alanında temel kavramları tanımlar, | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Veteriner patoloji alanına türlere özgü hastalıkları açıklar | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına özgü temel patoloji kavramları tanımlar ve bu kavramları kullanır, | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına ilgili numunelerin laboratuvar işlemlerini öğrenir ve değerlendirmesini öğrenir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına ilgili numuneleri mikroskopta inceler | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında numunelerin sonuçlarını yorumlar | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner, Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırmalar yapar | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında hastalık teşhislerini yapar ve hastalıktan korunmak için gerekli tedbirlerin alınması sağlar, | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner alanda hayvan türlerine göre tümörlerin teşhisini sağlar, | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında son bilimsel gelişmeler çerçevesinde tanı yöntemlerini kullanır, | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hayvan hastalıkları ve zoonoz karakterli hastalıkların belirlenmesi amacıyla saha taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veteriner patoloji alanında hayvan hastalıklarının tanısı belirler ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli birimlerle işbirliği ve danışmanlık yapabilir, | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Veteriner patoloji alanında birçok türde saptanan hastalık ve tümörlerin prognozu hakkında verileri raporlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması. | Güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Literatür tarama I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Literatür tarama II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Literatür tarama III | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Literatür tarama IV | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Literatür inceleme ve değerlendirme I | Güncel literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Literatür inceleme ve değerlendirme II | Güncel literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Tez çalışmasının planlanması | Güncel literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Tez ile ilgili ön veri çalışması | Güncel literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tez ile ilgili ön veri çalışması I | Güncel literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tez ile ilgili ön verilerin sunumu II | Güncel literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tez yürütme çalışmaları I | Güncel literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tez yürütme çalışmaları II | Güncel literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tez yürütme çalışmaları | Güncel literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Öğrenci sunumları ve kritik verme | Güncel literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Güncel literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | Güncel literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 15 | 210 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 15 | 210 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 20 | 80 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 30 | 60 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 30 | 60 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 620 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,80 | ||
AKTS | 25 AKTS |