Genel Bilgi
Kod | VPT 715 |
Ad | Seminer Dersi (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet Önder KARAYİĞİT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin seminer konusu belirlendikten sonra literatür tarama ve değerlenrime, seminer yazımı ve uygun sunumu konusunda bilgiler vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Öğrencinin ilgi alanı doğrultusunda belirlenen seminer konusunun kaynak taramasının nasıl gerçekleştirileceğini, konunun anlaşılabilir bir tarzda derlenmesini, zamanı doğru kullanarak toplum önünde sunulmasını ve tartışılmasını kapsar.
Dersin Ön Koşulu
YOKTUR
Kaynaklar
Ç.Ü. TEZ YAZIM MERKEZİ TARAFINDAN ARŞİVLENEN TEZLER
Notlar
Ders notu ve güncel literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer sunumu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Seminer konusu seçimi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Literatür tarama ve değerlendirme yollarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Seminer hazırlama çalışmasının nasıl yapıldığını öğrenir |
ÖÇ05 | Seminer konusun nasıl seçileceği hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Veteriner patoloji alanında temel kavramları tanımlar, | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Veteriner patoloji alanına türlere özgü hastalıkları açıklar | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına özgü temel patoloji kavramları tanımlar ve bu kavramları kullanır, | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına ilgili numunelerin laboratuvar işlemlerini öğrenir ve değerlendirmesini öğrenir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına ilgili numuneleri mikroskopta inceler | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında numunelerin sonuçlarını yorumlar | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner, Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırmalar yapar | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında hastalık teşhislerini yapar ve hastalıktan korunmak için gerekli tedbirlerin alınması sağlar, | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner alanda hayvan türlerine göre tümörlerin teşhisini sağlar, | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında son bilimsel gelişmeler çerçevesinde tanı yöntemlerini kullanır, | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hayvan hastalıkları ve zoonoz karakterli hastalıkların belirlenmesi amacıyla saha taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veteriner patoloji alanında hayvan hastalıklarının tanısı belirler ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli birimlerle işbirliği ve danışmanlık yapabilir, | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Veteriner patoloji alanında birçok türde saptanan hastalık ve tümörlerin prognozu hakkında verileri raporlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması., Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması. | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Seminer için güncel konu seçimi ve değerlendirmesi | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Seçilen konunun kapsamının belirlenmesi | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Seminer planlamak | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Literatür tarama ve değerlendirme I | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Literatür tarama ve değerlendirme II | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Literatür tarama ve değerlendirme III | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Veri tabanı oluşturma I | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Veri tabanı oluşturma II | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Edinilen bilgilerin yorumlanması | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Rapor yazımı I | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Rapor yazımı II | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Seminer için görsel sunu hazırlanması I | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Seminer için görsel sunu hazırlanması II | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Hazırlanan konunun sunulması | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | güncel literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | güncel literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |