Genel Bilgi
Kod | VPT 514 |
Ad | Üriner Sistem Patolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET AYDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Veteriner hekimliğinde üriner sistem organlarının hastalıklarının etiyolojisi, patogenezi ve patolojisi ile teşhis yollarının öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Üriner sistem hastalıklarının genel etiyolojisi ve patogenezi, evcil hayvanların üriner sistem hastalıklarının patolojisi, üriner sistem hastalıklarında patolojik teşhis yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
YOKTUR
Kaynaklar
Erer H, Çiftçi MK. 2021. Veteriner Sistemik Patoloji, I ve II. Cilt. Selçuk Üniversitesi Basımevi; Hazıroğlu R. Milli ÜH.2001. Veteriner Patoloji, I. Cilt ve Cilt II. Medipress; Maxie GM.2015. Jubb, Kennedy & Palmer's Pathology of Domestic Animals (3 Cilt), Elsevier
Notlar
Ders notu ve güncel literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üriner sistem hakkında genel bilgileri yazar |
ÖÇ02 | Üriner sistem hastalıklarının etiyolojisini ve patogenezini tanımlar |
ÖÇ03 | Üriner sistemin anatomik yapısına göre hastalıkları listeler |
ÖÇ04 | Hayvan türlerine göre üriner sistem hastalıklarını karşılaştırır |
ÖÇ05 | Üriner sistem hastalıklarını patolojik olarak tanır |
ÖÇ06 | Üriner sistem hastalıkları için makroskobik teşhis yöntemlerini uygular |
ÖÇ07 | Üriner sistemde mikroskobik teşhis yöntemlerini kullanır |
ÖÇ08 | Üriner sistemde görülen vakaları patolojik olarak değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Veteriner patoloji alanında temel kavramları tanımlar, | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Veteriner patoloji alanına türlere özgü hastalıkları açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına özgü temel patoloji kavramları tanımlar ve bu kavramları kullanır, | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına ilgili numunelerin laboratuvar işlemlerini öğrenir ve değerlendirmesini öğrenir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına ilgili numuneleri mikroskopta inceler | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında numunelerin sonuçlarını yorumlar | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner, Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırmalar yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında hastalık teşhislerini yapar ve hastalıktan korunmak için gerekli tedbirlerin alınması sağlar, | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner alanda hayvan türlerine göre tümörlerin teşhisini sağlar, | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında son bilimsel gelişmeler çerçevesinde tanı yöntemlerini kullanır, | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hayvan hastalıkları ve zoonoz karakterli hastalıkların belirlenmesi amacıyla saha taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veteriner patoloji alanında hayvan hastalıklarının tanısı belirler ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli birimlerle işbirliği ve danışmanlık yapabilir, | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Veteriner patoloji alanında birçok türde saptanan hastalık ve tümörlerin prognozu hakkında verileri raporlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ile uygulama ve değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Üriner sistem hakkında genel bilgiler, böbrek yetmezliğine giriş | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Üremi ve sistemik etkileri | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Böbrek anomalileri, böbrek kistleri, aileden gelen böbrek hastalıkları, dolaşım bozuklukları | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Glomerulonefroz tipleri | Ders notu, görsel veriler ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tubulonefroz tipleri | Ders notu, görsel veriler ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Toksik tubulonefrozlar | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Korteks ve akut tubulus nekrozu | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Medulla nekrozu, hidronefrozis | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Glomerulonefritis, interstisyel nefritis, pyelonefritis | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Alt idrar yolları anomalileri, dolaşım bozuklukları, yangısı ve ürolitiazis | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Üriner sistem hastalıklarında makroskobik teşhis uygulamaları | Vaka tartışma, nekropsi uygulaması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
14 | Üriner sistem hastalıklarında mikroskobik teşhis uygulamaları | Vaka tartışma, mikroskop uygulaması ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Üriner sistem hastalıklarının patolojik teşhisinde laboratuvar uygulamaları | Laboratuvar uygulaması ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |