Genel Bilgi
Kod | YLUAT701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NAZIM AKSAKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NİYAZİ ARSLAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. TOLGA ÇAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MAHMUT ÇETİN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. CENK DÖNMEZ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HACI MUSTAFA KANDIRMAZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. OZAN ŞENKAL (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. AHMET ÇİLEK (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli bir konuda uzman olmayı isteyen öğrencilere bu yeteneğin kazandırılması
Dersin İçeriği
Belirli bir konuda literatür ve araştırmaya dayalı çalışmalar yapmak, Bu amaçla belirli yöntemlerin kullanılması ve değerlendirmelerin yapılması. Yapılan tüm işlemlerin bilimsel yazım kurallarına uygun olarak yazılması ve jüriye sunumu
Dersin Ön Koşulu
Yüksek Lisans ders aşamasındaki sorumluluklarını başarıyla tamamlamak
Kaynaklar
Uzmanlık alanındaki tüm bilimsel yayınlar
Notlar
Uzmanlık alanındaki tüm bilimsel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belirli bir konuda kapsamlı kaynak taramayı bilir |
ÖÇ02 | Belirli bir konuda araştırma yöntemlerini bilir |
ÖÇ03 | Bilimsel bir yayın hazırlamayı bilir |
ÖÇ04 | Belirli bir konuyu bilimsel bir dille sunmayı bilir |
ÖÇ05 | Belirli bir konuda bilim adamları ile tartışmayı bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez danışmanına bağlı olarak konu belirleme çalışmalarının yapılması | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Tez danışmanı ile konuyu belirleme | Kaynak tarama-2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Tez uygulama alanı ve çalışma yönteminin belirlenmesi | Kaynak tarama-3 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Tez program özetinin hazırlanması ve sunulması | Alanı ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Araştırmaların başlaması | Veri toplama ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Araştırma aşaması | Veri toplama ve değerlendirme-2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Araştırma ve yazma aşaması | Veri toplama ve değerlendirme-3 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Araştırma ve yazma aşaması-2 | Veri toplama ve değerlendirme-4 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
9 | Araştırma ve yazma aşaması-3 | Veri toplama ve değerlendirme-5 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Araştırma ve yazma aşaması-4 | Veri toplama ve değerlendirme-6 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Yazma aşamasının sürdürülmesi, yazılan bölümler hakkında danışman görüşünün alınması | Yazım ve literatür kontrolleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Yazma aşamasının sürdürülmesi, yazılan bölümler hakkında danışman görüşünün alınması-2 | Yazım ve literatür kontrolleri-2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Yazma aşamasının sürdürülmesi, yazılan bölümler hakkında danışman görüşünün alınması-3 | Yazım ve literatür kontrolleri-3 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Tezin giriş ve önceki çalışmalar, materyal ve metot kısımlarının tamamlanması | Yazım ve literatür kontrolleri-4 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Tezin giriş ve önceki çalışmalar, materyal ve metot kısımlarının tamamlanması-2 | Yazım ve literatür kontrolleri-5 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Tezin tamamlanan yazılı bölümleri ve değerlendirilen verilerin biraraya toplanması | Önceki haftalarda yapılan tüm çalışmaların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
17 | Tezin yazılı olan tüm materyallerinin değerlendirilmek üzere basılması | Önceki haftalarda yapılan tüm çalışmaların gözden geçirilmesi-2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 26 | 390 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 10 | 150 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 29 | 29 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 601 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,04 | ||
AKTS | 24 AKTS |