Genel Bilgi
Kod | YLUAS701 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin belirli bir konuda hazırlanmış yayınların araştırması yaparak, araştırılan konuda bilgi toplama, topladıkları bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bir araştırma konusu hakkında seminer hazırlamak, yazılı ve görsel malzemeler eşliğinde sözlü olarak sunmak.
Dersin Ön Koşulu
Ders için ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Bilimsel tez yönergeleri, kaynakça yazım yöntemleri ile ilgili yayınlar
Notlar
Seminer konusuna uygun kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme yeteneği kazanır. |
ÖÇ03 | Elde ettiği sonuçları bilimsel bir rapor haline getirme beceri kazanır. |
ÖÇ04 | Yazılı, sözlü ve görsel ifade becerisini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi, seminer hazırlama teknikleri | Bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Yayın ve araştırma etiği, Literatür araştırması | Literatürlerin okunması, analiz edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Etkin sunumda yazılı ve görsel materyalin, iletişim ve beden dili ile zamanlamanın önemi. Soru-cevap yöntemi. Literatür araştırması | Literatürlerin okunması, analiz edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
4 | Literatür araştırması I | Literatürlerin okunması, analiz edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Literatür araştırması II | Literatürlerin okunması, analiz edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Yöntemin belirlenmesi | Literatürün yöntem konusunda sentezlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Oluşturulan yöntem doğrultusunda veri toplama | Literatürün yöntem konusunda sentezlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Veri toplama I | Veri toplama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Veri toplama II | Veri toplama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Elde edilen verilerin analizi I | Veri toplama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Elde edilen verilerin analizi II | Elde edilen verilerin analizi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Rapor hazırlama I | Literatürün ve verilerin sentezlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Rapor hazırlama II | Literatürün ve verilerin sentezlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Seminerin sunuma hazır hale getirilmesi | Sunum için yazılı ve görsel teknikleri araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü sunum için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü sunum için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,60 | ||
AKTS | 6 AKTS |