Genel Bilgi
Kod | YLUA702 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Tezin amacına uygun ilerleme sağlaması
Dersin İçeriği
Tez projesinin yürütülmesinde öğrenci ile birlikte yürütülen çalışmalar.
Dersin Ön Koşulu
Ders için ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Genel literatür
Notlar
Konu ile ilgili tüm kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Danışmanı ile belirlediği konuda araştırma yapar. |
ÖÇ02 | Belirlenen konu ile ilgili problem çözme konusundaki aşamaları uygular |
ÖÇ03 | Belirlenen konu ile ilgili problem çözme aşamasında yeni yöntemler geliştirir. |
ÖÇ04 | Bu yöntemlerin sonuçlarını değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Danışman tarafından belirlenen konular | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması | Konu ile ilgili kaynakların okunması 1 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması 2 | 2 Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Çalışılacak konuya karar verilmesi | 3 Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme | 4 Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Ön çalışmayı değerlendirerek ana çalışmanın planlanması | 5 Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 6 | Konu ile ilgili kaynakların okunması 6 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 7. | 6 Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 8 | 7 Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 9. | Konu ile ilgili kaynakların okunması 8 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 10. | Konu ile ilgili kaynakların okunması 9 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 11. | Konu ile ilgili kaynakların okunması 10 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |